Hoe typ ik over een plaatje heen?

Ik werk met Dreamweaver. Ik heb gekozen voor een 2 column liquid template' of zoiets.

In de linker kolom staan de menu items. Ik wil geen vierkante balken, maar mooie balken die ik gecreëerd heb in photoshop.

Nu wil ik die 'images' gebruiken, en daarover heen dan tekst typen zodat het een menu lijnst wordt.

Hoe voeg ik die afbeelding/tekst zo in dat het over elkaar heen gaat en niet verplaatst bij het resizen van de browser?

Toegevoegd na 9 minuten:
Als het even kan zou ik ook graag hulp hebben bij het maken van een dropdown menu.

Dankje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kunt in je list, via CSS, je li tags een background geven

http://www.dreamweavertutorial.co.uk/dreamweaver/articles/css-dropdown-menu-dreamweaver.htm

Een turtrial voor een dropdown menu vind je hier:

http://www.dreamweavertutorial.co.uk/dreamweaver/articles/css-dropdown-menu-dreamweaver.htm
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Li tags.. ? Kan je dat uitleggen? Dank je! :)
rose
12 jaar geleden
Een list ziet er in html zo uit:

  • item1

  • item2

    ,
  • e.d. noemen ze tags. Je kunt aan zo'n tag in CSS een stijl toekennen: li {
    background-image:url('plaatje.gif');
    }
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cxv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de source is een van mijn image bestanden. Hoe regel ik 't dan? Dit is wat ik nu heb.

Dat stukje van

is de achtergrond file voor een stuk tekst (menu) Hoe krijg ik dat plaatje ingesteld voor één van de items? Maakt niet uit welke

  • stuk. Dankje
  • rose
    12 jaar geleden
    Je zou in je header het volgende kunnen opnemen: (dan zit het als achtergrond achter alle list-options) of je zet in je html:
  • Home
  • (maar dit is niet wenselijk, aangezien je code en opmaak eigenlijk gescheiden moet houden) Alternatief voor de eerste optie kun je de style wegschrijven in een extern css beatand (b.v. stijl.css) en dat dan in je header linken (dan houd je opmaak en structuur echt goed gescheiden): Wil je meer weten over css? http://www.w3schools.com/CSS/css_howto.asp
    Uitgaande van je vraag denk ik dat je weinig ervaring hebt met dreamweaver. Als je veel websites wil gaan ontwerpen, zal dreamweaver een geweldig programma zijn, maar het kost erg veel tijd om het je eigen te maken. Wat dat betreft is Frontpage veel eenvoudiger. Ik wilde de verenigingssite van Frontpage omzetten naar Dreamweaver. Na een uur of 10 ben ik er maar mee gestopt, terwijl ik er zelfs nog een Nederlandstalig boek voor had gekocht.