Hoe werkt Google technisch gezien? Graag antwoord van een professional ;-)

Ik bedoel de technische werking, dus niet dat Google alleen websites indexeert, maar ook hoe ze dat hebben gemaakt qua scripting e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze hebben spiders die het internet surfen, links controleren, websites uitlezen op zoektermen en die gegevens opslaan in een database. Vervolgens als jij iets zoekt wordt er een (geheime?) algoritme uitgevoerd die jou zoekterm gebruikt als input. Vervolgens krijg je de websites waarin de zoektermen voorkomen die eerder door de spiders verzameld zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe Google werkt is een goed bewaard geheim, dus dat kunnen heel weinig mensen je maar uitleggen en die mogen het allemaal niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De technische werking achter google is nogal een breed iets, google is zoveel meer dan alleen een zoek machine.
Het is een rekenmachine, vertaler, spellings controleur, valuta omrekenaar, ga zo maar door.

Je hebt van Oreilly een boek dat heeft drie edities, het heet Google Hacks. Hierin word heel breed uitgelegd wat google kan en doet en hoe je van alle functies gebruik kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijgevoegde bron toont hoe google een search request verwerkt