Bestaat er een batch-commando die eerst bv. een seconde wacht en dan verder gaat?

Ik wil dus een commando dat wacht en dan verder gaat.

Bijvoorbeeld: (wat er gebeurt)

je ziet tekst
na 10 seconden komt er meer tekst bij

of:

je ziet tekst
na 10 seconden wordt er een ander commando uitgevoerd

12 jaar geleden
1.3K
capthavoc
12 jaar geleden
Is het dan alleen een command
of wordt de text in een bepaald programma uitgevoerd ?
is het puur dos ?

Het beste antwoord

Ik ken alleen:
pause

Maar die gaat pas weer verder nadat je op een toets geklikt hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zoek op onderstaande link naar: DOS Sleep file
Daar vind je meer informatie over hoe je het programma een zelf bepaalde tijd kunt laten wachten.

http://www.computerhope.com/dutil.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
thanks man precies wat ik bedoelde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!

Andere antwoorden (4)

Je kunt dat wel maken in powerpoint als je dat bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
nee in een bat programma
Normaal vind je zo'n commando in windows niet.

In de Windows 2000 Resource Kit zit een utility sleep.exe dat je in batchfiles kunt gebruiken, maar dat is niet vrij en/of gratis te krijgen.

Ik heb er zelf wel eens eentje gebouwd in C#, niet zo ingewikkeld....
rose
12 jaar geleden
Je kunt het commando CHOICE ervoor misbruiken. Met het volgende commando wacht je 10 seconden:
CHOICE /T 10 /D N /N >NULL
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadeel van choice is dat het niet beschikbaar is bij Windows 2000 en Windows XP.
Dat is er (soort van)
Het is er dan wel niet voor gemaakt maar werkt wel.
Ping localhost -n X >nul

Ping Localhost = Jezelf pingen, dat is dus bijna meteen klaar.

-n X

-n geeft aan dat je een aantal keer wilt doen en X moet een getal zijn hoevaak je het wilt doen. Alleen, bij -n 20 zal hij 19 seconden wachtten. bij -n 1 zal hij dus niet wachten.

>nul = Nu komt er geen melding te staan. Bekijk zelf maar even het verschil als je het weglaat :)

Succes!
Bronnen: