je hebt toch zon bibliotheek waar dit word opgeslagen op je c? is dat niet sysvol?
Probeer dat eens!!
Of ntds??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je geen commando voor nodig.
Die zie je in je DOS-venster als prompt. Bij jouw afbeelding ben je bijvoorbeeld in de 'root'-directory, want je ziet C:\ staan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vraagt juist wel om een commando (misschien voor in een script of zo).
dat commando is 'cd' zonder wat erachter,
die print de actieve directory.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is DIR
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat laat de inhoud van de directory zien, niet de naam van de directory zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam van de directory wordt keurig met het commando DIR bovenin vermeld.
hmm mompelts iets over

prompt Hoi$p$g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De active directory (AD users en computers) kun je oproepen met dsa.msc, maar dat is niet wat je bedoeld.

Wat zou je uit de AD willen halen, want daar zijn wel een paar mogelijkheden voor (alleen ben ik niet de script-nerd).

Toegevoegd na 3 minuten:
Hmm, bedoel je nu de actuele directory of de windows active directory database?

Het commando om de actuele directory in een textfile te zetten is:
dir /s > directory.txt

Toegevoegd na 33 minuten:
Met dsquery kun je zaken uit de active directory halen.
http://technet.microsoft.com/de-de/library/cc732952%28WS.10%29.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 minnen? Wat heb ik aan de vraag niet begrepen? Of wat begrijpen de lezers niet van mijn antwoord?