Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik service pack 2 en windows platform zonder virussen downloaden?

ik wil graag movie maker downloaden, maar mijn computer meld dat ik eerst service pack 2 en windows platform moet downloaden. ik heb geen verstand van computerdingen, dus word bijvoorbeeld de computer ofzo trager als ik de 2 installeer??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
684

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Om te beginnen ..de SP's van Microsoft zijn juist bedoeld om de op Windows draaiende PC zo stabiel mogelijk te houden,dus daar zult U nooit virusproblemen bij verwachten.
Elk product of software van Microsoft kunt U ten alle tijden zonder ergens ongerust over te zijn downloaden + installeren. Uiteindelijk zal Movie Maker perfect moeten werken.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het hier om XP gaat, daar is zelfs service pack 3 voor. Wellicht moet eerst SP2 geïnstalleerd zijn, voordat SP3 geïnstalleerd kan worden. Beide kan men gewoon bij MS downloaden.
SP2:
http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a
SP3:
http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Tijdens het installeren zal de PC een behoorlijk stuk trager zijn en ook de eerste keer na het herstarten is de PC druk bezig. Daarna moeten nog een hele rits overige patches geïnstalleerd worden, maar daarna zal hij wel beter lopen.

Maak wel eerst een system restore point aan (Start - accessoires - system tools - system restore)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows platform in combinatie met service pack 2, kom ik bij XP als mogelijkheid. Bij het installeren van SP3 was zeker in het begintijd vaak een blue screen het resultaat. Dit was alleen terug te draaien met een handmatige restore point. Tegenwoordig gaat het bijna altijd wel goed, dus ik neem aan dat Microsoft een paar patches voor de oude machines gemaakt heeft, zodat SP3 geen problemen meer oplevert. Echter, als die machine nog nooit enige patches geinstalleerd heeft (en daarom nog op SP1 hangt) is het dus beter eerst een restore point te maken. Wellicht gaat het hier gewoon over Framework2.Net. Ook dat kan men zo installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar wat de vragensteller zegt. Overigens gaat u ook uit van een Microsoft OS... (maar dat mogen we hier ook wel aannemen). De lotto win ik elke week al. Niet veel, maar precies het inlegbedrag. ;-)
Zodra Microsoft zelf iets uit geeft is dit wel te vertrouwen, Voor de zekerheid kunt u altijd even controleren of de url wel Echt is (kan zijn dat je een virus heeft die deze error geeft..) Maar ga er gerust vanuit dat het goed zit, Mocht u het niet vertrouwen maak dan voor de zekerheid een systeembackup!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding