wat voor batch bestandje moet ik maken om me pc aftelaten sluiten rond een bepaalde tijd?

he ik wil dat me computer rond een bepaalde dag automatisch afsluit met behulp van een batch bestandje ik wet al een manier dat het automatisch opstart bij het op starten van me pc maar niet hoe ik het bestandje me pc laat afsluiten op een bepaalde tijd stip.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Op deze link kun je precies zien hoe dat moet.
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/149/Hoe-kan-ik-mijn-PC-op-een-bepaald-tijdstip-automatisch-laten-afsluiten-in-Windows.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien je pc op afstand bedienen met je gsm.
Maar dat ligt natuurlijk aan je doel waarom je je pc af wil laten sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Maak in een willekeurige map een snelkoppeling aan (Rechtermuisknop --> Nieuw --> Snelkoppeling)

- Geef bij locatie op: shutdown -f -s -t 00
- Loop de rest van de wizard door zonder iets te wijzigen en voltooi deze.

- Zoek op je PC naar taakplanner

- Maak een nieuwe taak aan

In het tabblad Algemeen:
- Geef de taak een naam
- Selecteer 'Uitvoeren ongeacht of gebruiker wel of niet is aangemeld'

In het tabblad Triggers:
- Kies voor Nieuw

Er wordt een venster geopend genaamd: Nieuwe trigger
- Selecteer Dagelijks
Geef bij Start aan, wanneer u deze taak in wilt laten gaan ( ik denk in uw geval de huidige datum.)
En daarachter de tijd, wanneer u uw pc uit wilt laten schakelen.

(Zorg er ook voor dat er een V-tje staat vóór Ingeschakeld, onderaan het venster)
(laat de rest staan, zoals het staat)
- Klik op OK

Ga naar het tabblad Acties:
- Kies hier voor Nieuw

Er wordt een venster geopend genaamd: Nieuwe actie
- Selecteer achter Actie: Programma starten
- Bij Programma/script Kiest u voor Bladeren
- Navigeer naar de map waarin de net door u aangemaakte snelkoppeling staat, en selecteer/open dit bestand.

- Klik op OK

Sluit ten slotte uw Taak af door te klikken op OK.

Vanaf nu zou de computer elke keer op het door u aangegeven tijdstip afgesloten moeten worden.

Als het niet lukt, hoor ik het.

Succes!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk uitgelegd +1