Probleem met Adobe Flash CS4, het maken van een knop.

Ik maak een knop in Flash, bestaande uit 4 frames (Omhoog, Boven, Omlaag en Actief).

In het tweede frame, Boven (wanneer mijn muis boven die knop hangt) voeg ik een geluidje toe, een soort veeg. In het derde frame, Omlaag (Wanneer ik erop klik) voeg ik een ander geluidje toe, een klik.

Als ik de animatie nu afspeel, en op de knop druk hoor ik het geluid van frame 2 (de veeg) ook nog, samen met de klik.
Terwijl ik dat vegende geluid alleen wou horen als ik er met mijn muis boven hang, niet als ik klik.

Hoe is dit op te lossen?! Ik heb de Sync. al op alle standen gehad, en (ik denk) alles al geprobeert!?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Geluiden blijven doorgaan.
Er is een actionscript functie "stopAllSounds();"
Probeer die op frame 3 te zetten, dan stopt hij de
Vorige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, Actionscripts... Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm ik kan dus geen Actionsscript gebruiken in een Knop. alleen op de scene, maar daar werkt het dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, AS3 tegenwoordig. Als je nergens anders actionscript gebruikt, zou je hem kunnen zetten op "Actionscript 2", dan is het wel mogelijk op knop. Anders moet je via de AS3 code je knop aanspreken en de geluiden toe te voegen via AS (waar je in beide gevallen eerst stopt dan een nieuw geluid afspeelt).
Er van uitgaande dat je AS3 gebruikt is de juiste opdracht in frame 3 : soundmixer.stopAll() (wel flash.media.soundmixer importeren)

Alle geluiden stoppen dan.
rose