Hoe begin je bij een website?

Begin je eerst met de database?
Of begin je eerst met alle losse pagina's in de opmaaktaal HTML?
Of begin je eerst met de scriptingtaal PHP??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het meest logische is eerst je schema op te zetten: wat wil je en wie wil je bereiken. Dan kan je beginnen met de HTML pagina's te maken. Die kun je vervolgens gebruiken in PHP-scripts want de opzet van HTML of CSS kan je automatisch maken in PHP opmaak.
Hieronder enkele tutorials

- http://www.websitemaken.be/
- http://www.websitemaken.be/index.php?page=news&topic=4
- http://www.monlog.nl/logs/leer-een-website-bouwen-met-php-in-5-minuten/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in mijn ervaring gaat het als volgt:
1) je bedenkt in concept wat je met je site wilt, welke schermpjes (voor uit- en invoer) er moeten komen die gerelateerde gegevens laten zien;
2) je denkt na over de database: stamtabellen, tabellen met data, en je normaliseert deze grondig;
3) je werkt in- uitvoer schermpjes in groter detail uit, zodat je weet wat je mist in je model en je database;
4) je past je DB aan en gaat nogmaals normaliseren;
5) je werkt je schermpjes uit en past zonodig de DB ook weer aan;
uiteindelijk heb je dan een Db met in- en uitvoer-schermpjes en heb je een uitgenormaliseerde database.
Ook voor nieuwe schermpjes en nieuwe functionaliteit moet je telkens weer opnieuw gaan kijken of alles goed genormaliseerd is, en in hoevere het zinvol is om koppeltabellen te gebruiken.
De HTML is maar een façade, bedenk van te voren welke styles je allemaal wilt hebben en zet dat in je stylesheet. Het wordt nogal ondergeschikt, maar wel belangrijk om dat in punt 3 al uit te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je begint een pagina te maken in HTML
die kopieer je naar je webruimte (zie je internet provider)
dus mijn pagina
en dan maak je hem steeds uitgebreider