Ik wil een klein boekje, brochure, maken. Bv met Indesign. Weet iemand waar je online stap-voor-stap leert zo'n boekje te maken? Simpele uitleg svp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Probeer het anders met Microsoft Publisher. Handig in gebruik en standaard in elk Microsoft Office pakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cocoabooklet is heel handig. Je maakt gewoon je tekst op in een willekeurige tekstverwerker. Vervolgens maakt CocoaBooklet er een PDF van, klaar om te printen, met de pagina's juist gesorteerd als boekje. Is nog gratis ook!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indesign:

1. je bepaald welk formaat je wilt
2. je werkt altijd in cmyk en/of pantone.
3. je houd zet de marges (meestal 3 mm) op voor de snijlijnen.
4. je houd rekening met de dikte van de rug.
5. je hebt een minimale marge van 5 mm (8 incl. snijlijn) van de buitenkant voor de tekst.
6. Je vult alle pagina's mooi in.
7. Je rond alles af en laat hem drukken. (zonder ervaring kun je het beste een dtp-er je werk laten nalopen).