Ik ga een windows 7 ultimate disc kopen hoe moet ik dat installeren ?

Het is mijn eerste keer dat ik ga doen op mijn pc die heeft nu windows 7 home premium en hoe moet je dat allemaal doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als voorbereiding moet je eerst even weten of je een 32 bits home premium of 64 bits home premium hebt

Als je over moet schakelen naar 64 bits dan kun je beter de schijf leegmaken en helemaal opnieuw beginnen.
en dat is echt aan te raden de pc wordt er een stuk sneller door

Gewoon dvd er in en volg de vragen
let er wel even op of je de 64 bits versie dvd gebruikt !
je krijgt denk ik 2 dvd,s dus let op welke je gebruikt
want je kunt later niet meer switchen

Waarschijnlijk start hij wel onder home premium wel op maar zal je daarna vertellen dat je moet rebooten dan start hij op van de dvd
En daarna is het een kwestie van taal instellen als dat aan de orde is wel
Had je een 32 bits versie er op dan moet je formateren dus de ander versie er af halen.
Daarna gaat het eigenlijk vanzelf.

Het kan echt wel even duren voordat het klaar is
Er is niet echt een indicatie dat er iets gebeurd op het scherm op een gegeven moment.
de enige indicatie dat er toch iets gebeurd is je hd ledje

De meeste hardware drivers worden tegenwoordig wel gevonden door de windows update
Als het goed is heb je bij de pc ook een cd met drivers gekregen ?

activeer meteen en daarna worden de windows update goed binnengehaald

De eerste dagen zul je wel worden dood gegooid met updates maar het is wel belangrijk dat je die gewoon installeert dit gaat grotendeels automatisch
op de grote servicepacks na

het eerste wat je moet installeren als windows er op staat is een virus scanner

microsoft security essentials is een prima en gratis virus scanner met geen gedoe met serie nummer en email adres invullen
je moet wel sp2 er op hebben maar ik ga er vanuit dat als je een nieuwe versie ultimate heb dat dat er al op is ingebouwd

een paar belangrijk andere

java
adobe reader
flash player ga maar naar youtube site wordt je vanzelf doorverwezen
malwarebytes
cccleaner
advance systemcare de gratis versie is prima

Dan de rest nero, office en dergelijk,..... succes

oh ja als je geen geluid hebt dan
heb je misschien een intel pc chipset driver nodig die staat vaak wel op de cd rom van je moederbord

maar eigenlijk is het niet veel meer dan lekker achteruit hangen en de pc zijn werk laten doen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo

als je deze link bezoekt, staat het allemaal mooi netjes uitgelegd met fotootjes.

Alsjeblieft:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn manier zou zijn, zorgen dat je C: schijf gebackupped is de DVD in de drive stoppen en herstarten daarna je C schijf formatten en windows 7 ultimate installeren. Waarschijnlijk kan je ook wel upgraden (als je niet van 32 naar 64 bit gaat iig.) maar een verse install klinkt altijd zo lekker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat kan je vergeten met backuppen:

Filmpjes/fotoos van je camera
Savegames van je spellen
Emails
Je kan ook je favorieten uit IE of FF exporteren

Handigste is even een externe HDD gerbuiken of een 2de interne HDD als je die hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd, reuzehandig zo'n externe HDD