Vraag over MVC in codeigniter, zie beschrijving

Ik ben bezig om een profielensysteem te maken gebouwd op codeigniter wat werkt met het MVC model. Nou wil ik graag dat als iemand zijn eigen profiel bekijkt er een link boven komt te staan met "bewerk je profiel". Moet ik hier een session check doen in de view file of een session check in de contoller met en een aparte view file aanmaken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het mooiste is in een apart view file.

Zo kun je makkelijker alleen wijzigingen maken in het edit gedeelte van het profiel.

1 template voor view
1 template voor edit

Ik vind dat een mooi gescheiden systeem en duidelijk als je iets wilt wijzigen later.

Maar je kun ook alles in 1 template gooien, dit is echt een eigen keuze.