Ik codeer websites en heb een vraagje over het overzetten naar je hosting.

Beste mensen,

Ik heb mijn eigen website en codeer ze ook, ik gebruik mozilla om de bestanden te verplaatsen naar mijn hosting (als ik mijn bestanden opsla). Nu heb ik een probleem:

Als ik mijn style.css bewerk, sla hem op, Upload hem via Filezilla, open me webbrowser en er gebeurt helemaal niets (als ik bv. me achtergrond bewerk).

Als ik het op deze manier doe:

Bewerk style.css > Sla hem op > Haal style.css van mijn hosting af en upload hem wel dan doet hij het wel..

Heeft iemand voor mij een makkelijke manier of een manier dat wel wilt werken?

Overige informatie:

- Verschillende webbrowsers gebruikt (mozilla, IE9).
- Programma waarmee ik het codeer: PhpDesigner7
- Op mijn hosting staat Cpanel
- Upload Programma: Filezilla.

Ik hoor het graag

Rick

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dag Rick,

Dit kan een aantal oorzaken hebben:

1. Je filezilla is ingesteld op "niet vervangen" als je het bestand upload, dat betekent dat hij het bestand niet vervangt als er een nieuwe is, dus dan veranderd er niets.
2. Je browser "cache'd" je style.css, dat betekent dat je browser een tijdelijke versie van style.css opslaat zodat deze niet altijd gedownload hoeft te worden.

Oplossingen:
1. Als je in filezilla je bestand upload, en hij vertelt je dat er al een bestand "style.css" op de server staat, klik dan op "Vervangen" en vervolgens op "Ok". Als filezilla er niet om vraagt, ga in het menu naar "Bewerken" en dan "Instellingen", klik vervolgens onder "Overdrachten" aan de linkerzijde op "'Bestand bestaat' -actie" en kies daar "Uploads: Bestand Overschrijven". Probeer het nogmaals.

2. Open je website in je browser, en druk op CTRL+F5, dit zorgt ervoor dat je browser een hele nieuwe versie van de website download ipv de tijdelijke versie die je computer misschien nog heeft.

Suggesties:

Ik ben zelf groot fan van het programma "RapidPHP", deze laat je in je editor direct het bestand naar FTP uploaden zodat je de stap "bestand opslaan" en "filezilla uploaden" kan overslaan, dit scheelt heel veel tijd en moeite!

Succes met je probleem en ik hoop dat ik duidelijk genoeg was!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is meer dat als ik mijn style.css niet upload dat hij dan niet bijgewerkt word.. schreef je
nu schrijf je dat overschrijven wel lukt, maar er gebeurd niks, beetje vaagggggggggggg

Andere antwoorden (2)

Je moet eerst een domein aan hebben gemaakt en gegevens boven in filezilla zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als een caching probleem. Heb ik ook wel eens. Dan werkt het weer wanneer je je temporary files hebt geleegd.

Heb je misschien een proxyserver ingesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel je internet cache. In Internet Explorer heet het de tijdelijke internet files. Ik weet niet precies hoe andere browsers het noemen, maar het is vaak te vinden bij de opties onder geschiedenis oid.