Hoe maak ik op een simpele manier automatisch een grafiek ?

En dan niet met excel, maar ik bedoel vanuit ruwe data met een commando file de grafiek genereren. Welk programma werkt het makkelijkst ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Tja, Excel is toch wel het makkelijkst, maar SPSS zou je ook kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het met onderstaande link eens kunnen proberen.
Je hebt dan zelfs geen programma op je computer nodig, want het kan online.

Toch zal het niet lukken, als je alleen ruwe data aanlevert, om de simpele reden dat ook zo'n online programma moet weten wat er gedaan moet worden. B.v. welke data, en welke niet. Computerprogramma's zijn wel slim, maar niet zo slim om precies te kunnen gokken wat jij wilt. Je zult je data dus gestructureerd moeten aanleveren.

Het mooie in Excel is nu juist, dat het heel makkelijk is, om de computer precies te vertellen wat 'ie moet doen. Dat komt omdat de data in Excel automatisch al structuur hebben, omdat je alles netjes in rijen of kolommen neer moet zetten.

Mocht je niet met Excel werken omdat je het niet hebt, zou je altijd Google docs eens kunnen overwegen. Dat is gratis, en werkt net zo goed als Excel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek iets dat een document kan maken en grafieken kan inbedden. Ik moet elke week 20 grafieken genereren, met een korte uitleg erbij. De data en het verhaal kan ik automatisch opleveren, nu het document nog.
Ik gebruik dit programma altijd:
http://www.mijngrafiek.nl/
Wanneer je op één van de kleine voorbeelden klikt, zie je hoe je de gegevens erin zet. Je kunt het document ook opslaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek iets dat een document kan maken en grafieken kan inbedden. Ik moet elke week 20 grafieken genereren, met een korte uitleg erbij. De data en het verhaal kan ik automatisch opleveren, nu het document nog.
Probeer eens VU grafiek voor noordhoff, zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VU grafiek is de beste naar mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Matlab, als je wilt kun je ook nog gratis "grind voor Matlab " downloaden met de funplot functie. Matlab is helaas geen gratis programma, maar werkt wel vanuit een command line of een editor en werkt wel prettig als je er vertrouwd mee bent en je veel verschillende plots wilt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf gebruik het progamma Graph. Erg makkelijk in gebruik als je het snapt, dus eerst even een tut volgen ;-)