Filter -> Blur -> Gaussian Blur (In de Nederlandse versie: Filter -> Vervagen -> Gaussiaans Vervagen.

- Maak eerst een kopie van de afbeelding die je wilt vervagen.
- Doe nu Gaussian Blur op de gewenste sterkte.
- Maak nu een laagmasker (In het venster met de lagen is dit onderaan het plaatje van een grijze rechthoek met een wit rondje erin.
- Nu kun je met een zwarte penseel op het laagmasker hetgeen kleuren wat je weer scherp wilt krijgen. Succes :)
13 jaar geleden
Ik ben het compleet met de vorige reactie eens, dat is de beste manier in photoshop cs4 en eerder. Bij photoshop cs5 kan het beter en makkelijker. Je kopieert de layer, je pakt de polygonal lasso tool, vervolgens maak je een simpele selectie van wat je scherp wilt hebben, en voeg dan een layer mask toe (doe dat door te klikken op het grijze vierkantje met het witte rondje erin onderaan je layer panel). Vervolgens doe je rechtermuisknop op de layer mask die naast het kleine voorbeeld van de layer is verschenen, en klik je op Refine Mask. Zet de weergave op wit op zwart. Beweeg je muis uit het venster wat komt en neem een brush size die alles inneemt wat je niet precies hebt gedaan en ook dezelfde groote inneemt in het gedeelte wat je hebt geselecteerd. Omlijn het allemaal en je zult zien dat je een prachtige selectie krijgt. Nu druk je op OK, nu zet je de gaussian blur op de onderste layer, degene waar je net mee gewerkt hebt blijft scherp.