Nee, Visual Basic en Visual C++ zijn beiden programmeertalen, welke qua bijvoorbeeld syntax duidelijk van elkaar verschillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,
Basic en C++ zijn twee heel eigen programmeertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het zijn twee verschillende programmeertalen.

Visual Basic is de 'Windows-versie' van de programmeertaal Basic dat onder MS Dos erg populair was.

Visual Basic.Net 2010 lijkt nauwelijks nog op het oude Basic en is een volwassen object-georienteerde programmeertaal geworden.

C++ is de Object georienteerde opvolger van (ANSI) C.

Microsoft heeft voor zijn .Net omgeving de opvolger C# ontwikkeld.

In Microsoft Visual Studio .Net vind je Visual Basic, Visual C++ en Visual C#, naast de server-taal ASP.Net.
rose
13 jaar geleden
Het zijn twee verschillende programmeertalen, beide ontwikkeld door Microsoft. De term Visual slaat in dit geval op de 'drag n drop' manier van een interface bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Visual Basic heeft bijvoorbeeld andere constructors:
Visual Basic Random constructor:
Dim rnd as new Random.
Terwijl Visual c++ dit heeft:
Random ^rnd; of Random ^rnd = gcnew Random.

Oof worden in C++ afsluittekens gebruikt(;).