Hoe krijg ik in photoshop net zo blauw gloed over mijn icontjes als op de iphone tabbar als je geactiveerd zijn?

Als voorbeeld heb ik een afbeelding bijgevoegd helemaal links ziet u een button die ik na wil maken en rechts andere icontjes. Die heb ik al kunnen downloaden alleen wil ik nog niet gloed er overheen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou dit niet doen met een layer met opacity. Ik zou een layer gebruiken met een layer style, namelijk 'gradient overlay'. De gradient overlay maak je dan lichtblauw met wat donkerder blauw om het blauwe effect na te bootsen. Daarna zet je de layer waarin je dit effect hebt toegepast op de blending mode 'color' en klaar ben je!

En met meerdere layers werken heeft ook mijn voorkeur, maar ik denk dat je zelf het beste kan uitvinden wat jij prettig vind werken: dit is bij iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je maakt een nieuwe transparante layer aan. Hier plaats je een cirkel of vierkant in. Vervolgens kun je de opacity lager zetten zodat de cirkel tranparant wordt. Dan is vervolgens ga je in de layer op de selectie nog wat proberen met inner en outershadow tot je hebt wat je wilt.

Nog strakker wordt het als je meerdere layers door elkaar gebruikt.

Voorbeeld van een versie van mij heb ik toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets?

Toegevoegd op 05-06-2009 15:54:21
Je zou de kleur eventueel nog iets aan kunnen passen...