Hoe knip ik een onderdeel uit een afbeelding met adobe photosop en zet ik vervolgens alleen het onderdeel in bv. word of powerpoint?

Ik heb al gezocht op internet, maar kom er nergens duidelijk uit..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je gebruikt de selecteer tool.
Dit is het rechthoekje met onderbroken lijntjes.
Deze staat standaard in de meest linkse balk.

Vervolgens selecteer je wat je wilt hebben en drukt op Control + C.
In Word doe je vervolgens Control + V.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie in de reactie op het bovenstaande antwoord dat je bijvoorbeeld alleen een stoel wilt.

Gebruik de Magic Wand Tool, die probeert aan de hand van kleurenverschillen 1 object te selecteren.

Zie plaatje in de bron (wel windows XP, maar werkt hetzelfde)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan op meerdere manieren, de makkelijkste is waarschijnlijk de "magic wand tool"

Dit filmpje helpt misschien
https://www.youtube.com/watch?v=u1cTI1AUDdg

verder, als je zoekt op photoshop tutorial selection
of iets dergelijks vind je waarschijnlijk een hoop.

Toegevoegd na 1 minuut:
hier nog wat uitleg:
http://itds.wordpress.com/tag/photoshop/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké het selecteren lukt prima, mooie tooltjes! Maar als ik nu een mooi uigesneden onderdeel heb en ik wil hem plakken in word, (Ctrl C, Ctrl V), pakt hij toch de afbeelding, dus met wit eromheen, i.p.v. het uitgesneden stuk..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat het kan, heb het eerder gedaan, maar hoe..?:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat word lastiger he?:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eehm dan moet ik toch even nadenken :P
volgens mij kan je dan het beste een nieuwe file aanmaken in photoshop, dan kies je in plaats van een witte achtergrond een transparante achtergrond en dan plak je hem daarin. Ik denk wel dat je hem dan nog op een speciale manier op moet slaan..
ik heb nu geen photoshop tot mijn beschikking dus ik kan het zelf ook niet echt uitvogelen op dit moment =\
ik laat het wel weten als ik meer weet ;P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.mediacollege.com/adobe/photoshop/transparent/background.html ik denk dat dit misschien wel werkt
niet opslaan als JPG dus, anders werkt het niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zie net echter dat in deze tutorial de achtergrond wordt geselecteerd en verwijderd. Voor jou is het waarschijnlijk makkelijker om de tafel te selecteren en dan de selectie om te draaien met "Ctrl+i" of "Ctrl+shift+i" als ik het goed heb