Kun je als je een website hebt met domeinnaam op een nieuwe database binnen hetzelfde domein #wordpress installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je de mogelijkheid hebt meerdere databases aan te maken bij je webhoster, dan kan dat ja. Je hebt dan gewoon één domein, meerdere databases, waarbij je één database gaat gebruiken voor Wordpress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
applaus! knap dat jij de vraag kon vertalen lol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kostte wel wat moeite ;)
Ja hoor, in de WP-config.php kun je een table_prefix instellen. Door die te wijzigen kun je een extra WP install doen in dezelfde database.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een website hebt draaien op je eigen domein, dan kun je wel wordpress installeren maar de vraag is dan hoe je op wordpress komt.
Je kunt op je bestaande website een link maken naar je wordpress installatie en dan komen de mensen eerst dus op je gewone pagina en dan via de link op je wordpress installatie. Die is dan ergens te vinden als www.jeeigendomein.nl/jewordpressding
Of je kunt een subdomein aanmaken. Bij de meeste hosts kun je dat zonder extra kosten doen. Dan kun je de wordpress installatie laten bereiken door www.subnaam.jeeigendomein.nl

Als ik de vraag niet goed heb begrepen laat het dan maar even weten.