Office Word, "Afbeelding transparant maken"

Ik weet zeker dat het in de vorige versies kon. Nu gebruik ik Office 2010 en ik krijg een afbeelding niet meer transparant.

Wie weet wat dat verstopt zit??

Ik bedoel NIET:
- Eén kleur transparant
- Schaduw
- Spiegelbeeld
- Randen
- Etc.

Ik bedoel WEL:
- De hele picture.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.6K

Het beste antwoord

Hallo, hiervoor moet je klikken op de afbeelding, dan naar het tabblad 'opmaak' (boven in het lint) en dan links kiezen voor 'achtergrond verwijderen'. Nu is je afbeelding transparant en kun je dus je afbeelding in een bv blauwe achtergrond plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de halve picture valt nu weg.. lijkt me niet echt de bedoeling :)
En het gene wat blijft staan is ook niet doorzichtig geworden.

Andere antwoorden (1)

Ik heb office 2010 niet, maar google kon het wel vinden op de microsoft website.
Het komt er in het kort op neer dat je een rechthoek moet tekenen, die moet 'vullen' met je afbeelding. En dan kan je de rechthoek meer of minder transparant maken.

Mijn persoonlijke methode zou zijn om het contrast heel laag te zetten van de afbeelding en hem dan achter de tekst te zetten.