Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe plaats ik een MP3 op mijn webwinkel

Ik wil cd's verkopen via mijn webwinkel, maar op mijnwebwinkel.nl kan ik geen bestanden downloaden. Nu wil ik best een link naar een andere site waar mijn mp3-bestand op staat toevoegen op de webwinkel; maar ik heb geen idee waar ik zomaar mp3-bestandjes kan uploaden die via een link op een andere site kunnen worden beluisterd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoe je dit moet doen weet ik als leek niet...

Hou er wel rekening mee dat je vrog of laat een leuke gepeperde rekening van BumaStemra krijgt voor het gebruik van auteursrechtelijke muziek...

Toegevoegd op 23-05-2009 10:44:09
vrog moet vroeg zijn natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je dan een schriftelijke verklaring van de artiest, componist en tekstschrijver? Die rekening van BumaStemra komt echt. Bereid je daar maar vast op voor. Is het niet namens Buma dan wel namens Stemra...
Op je ftp server maak je een mapje genaamd mp3 bijvoorbeeld. Hier upload je je mp3tjes in. Vervolgens gebruikt je het volledige pad incluis de naam van de mp3 om de mp3 aan te roepen via een a href(link) de native mp3 speler die met het operating system meekomt van de gebruiker zal hem oppakken en spelen. Dit is de simpele oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
FTP = File Transfer Protocol, oftewel een protocol (set van regels) die het mogelijk maakt om bestanden over te dragen van 1 computer naar een ander. Om bestanden op een (web)server te krijgen gebruikt men dikwijls een FTP programma (ook wel FTP client genoemd). Als het met een FTP programma niet mogelijk is om mp3 bestanden te uploaden naar jouw site op de webserver zou ik contact opnemen met je webhost c.q. de systeembeheerders van jouw webserver. Leg hun je situatie voor en vraag of ze jou de rechten willen geven om mp3 bestanden te uploaden.
Dat zou je voor elkaar moeten krijgen met een ftp progie. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor filezilla (open source)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval kan je de ruimte gebruiken die je van je internet provider hoogstwaarschijnlijk ter beschikking is gesteld. Kan je in je webwinkel wel een link maken naar een bestand welke niet in je webwinkel staat? http://www.mijnhomepage.nl/homepage.php Mijn inziens is een eigen domeinnaam en bijbehorende ruimte te prefereren boven "gratis" aangeboden diensten en/ of ruimte.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding