Waarom werkt document.location.href niet?

Ik heb een website, daarbij wil ik een link maken, maar de daadwerkelijke link moet uit een variabele van javascript komen.

Ik heb dus:

En dan is "d" bijvoorbeeld index.php

Maar als ik dan op die link klik dan krijg ik een lege pagina met een regel waar de tekst "index.php" staat.

Hoe kan ik dit oplossen?

Het beste antwoord

Je gebruikt de verkeerde syntax. De juiste syntax voor een javascript redirect is: "window.location=d;"

Je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat variabele d een valide url als waarde heeft. Met "alert(d);" kun je checken of dit inderdaad zo is.

Toegevoegd op 01-05-2009 22:30:55
Op basis van je gegeven reactie: het kan helpen als je ervan maakt:

Het kan namelijk zijn dat de actie van de normale link (
)met de javascript-actie conflicteert... Door "return false" toe te voegen aan de onclick voorkom je dat de normale actie van de link wordt uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook met window.location werkt het niet, met alert staat er wel bijv. http://google.com o.i.d. maar zodra ik de onclick gebruik werkt het niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig, nu werkt hij.
Je moest eens weten hoe blij ik ben...

Andere antwoorden (3)

Test

Werkt prima bij mij (ook met document.location.href).

Maar eh, wat is er mis met Test? Of moet het per sé dynamisch zijn?

Toegevoegd op 01-05-2009 22:34:43
PS.: getest in

- FireFox 3
- IE7
- Opera 9.5

op Windows XP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik genereer een lijstje met items, dan staat achter elk item een verwijder knop. Als je hierop klikt dan komt er een popup met de vraag of je het zeker weet, als dit zo is, dan druk je op ja en wordt er een query uitgevoerd. In deze query haalt hij een variabele op uit de link, daarom moet de link dynamisch zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke. Een tikkie off topic misschien, maar zorg er ook altijd voor dat je (x)html code valide is. Bijvoorbeeld met de FireFox add-on Html Validator of door te controleren op http://validator.w3.org/ Niet valide code zou een reden kunnen zijn voor dit euffel, want in principe had je code niet 'index.php' als regel moeten tonen in je scherm. Ook al was het href attribuut een lege string of een adres. Wat James zegt klopt desondanks wel: return false toevoegen zorgt ervoor dat de link in het href attribuut niet wordt gevolgd.
werkt deze wel?
test
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar aanleiding van je reactie op het antwoord van fireeyedboy: Voor dit soort gevallen kan je heel goed de javascript 'confirm' gebruiken. Dit is een soort 'alert', waarbij je de gebruiker direct kan vragen of deze een item wilt verwijderen of niet. Zie voor voorbeelden de links hieronder.