Je zou natuurlijk ook een screenshot van kunnen maken,

Dat doe je zo,

U heeft de Print Screen knop van uw toetsenbord nodig om een kopie te maken van wat er op uw scherm te zien is. Deze knop is meestal een van de bovenste knoppen op het toetsenbord en bevat de tekst "PrtScr/SysRq" of iets anders cryptisch.
• Om een kopie van uw gehele scherm te maken drukt u enkel de Print Screen knop van uw toetsenbord in.
• Om een kopie van enkel het actieve window te maken drukt u Alt en Print Screen tegelijk in.

Stap 2 - Start Paint

Wanneer u windows gebruikt, is Paint standaard geïnstalleerd en uitermate geschikt voor het maken van screenshots. Om dit programma op te starten doet u het volgende:
• Klik op Start in uw windows Taskbar (NL: Taakbalk).
• Klik op Run (NL: Uitvoeren).
• Typ "mspaint" in en klik op OK.

Stap 3 - Plakken

Om het screenshot vervolgens in Paint te plakken drukt u op uw toetsenbord de knoppen Control (Ctrl) en V tegelijk in.
En dan kan je natuurlijk je het gewenste formaat bijsnijden.

Stap 4 - Opslaan

Om het bestand op te slaan doet u het volgende:
• Ga naar het menu File en kies voor de optie Save As (of druk Control en S op uw toetsenbord tegelijk in).
• Kies bestandstype "PNG". Dit is het bestandstype dat screenshots het beste comprimeert.

En dan ga je naar word, en je doet Invoegen, afbeelding, uit bestand je zoekt het bestand op waar je hem hebt opgeslagen en je plakt hem in word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord, hier heb ik echt wat aan gehad! Bedankt! :)

Andere antwoorden (2)

Ken het programma niet maar maak een printscreen even in paint laden opslaan als afbeelding en openen in word al afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In sketchup: (beeld) opslaan als > afbeelding (jpeg/png). Daarna invoegen in een Word-bestand.