Kortom komt het erop neer dat als je een winstoogmerk hebt, dat je je moet inschrijven bij de KvK en dus een KvK nimmer nodig hebt. De criteria voor het moeten registreren bin de KvK kan je vinden op hun website www.kvk.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook stichtingen en verenigingen moeten zich in laten schrijven in de KVK.
Indien men een bedrijf begint (een winkel is een bedrijf, meestal eenmanszaak), een stichting of vereniging opricht is men verplicht zich in te schrijven in de Kamer van Koophandel, het registratienummer van de KVK dient vermeld te worden op de website en facturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor lang niet alle activiteiten met een winstoogmerk heb je een inschrijving van de KVK nodig. Zelf heb ik bijverdiensten met een eigen website. Dit wordt bij mijn normale aangifte op het belastingbiljet onder kopje "Bijverdiensten" opgegeven. Daarvoor is geen KVK inschrijving noodzakelijk.

De KVK geeft zelf informatie over wanneer wel of niet een dergelijke inschrijving nodig is. Kijk daarvoor op hun website :
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschrijving-bij-de-kamer-van-koophandel/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/criteria-van-een-onderneming/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een link die werkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De website van de KVK is op dit moment helemaal uit de lucht. Ook wanneer je naar het hoofddomein gaat. Dus ik vermoed dat de link wel werkt wanneer de website van de KVK weer in de lucht is.