Waar komt "hello world" vandaan?

Een vrij bekende frase voor programmeurs. Maar waarom juist deze twee woorden? Hoe is dat begonnen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Voor zover bekend werd de eerste versie van Hello world gebruikt door de makers van de programmeertaal C om hun programmeertaal te laten zien. Het is als het ware de computer die laat zien dat hij werkt en "hallo" tegen de wereld zegt.
ik denk omdat het een werldwijd programma is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En de link waarop vorige antwoord werd gevonden:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hiernaast is het 'hello world' ook slang om aan de wereld kenbaar te maken dat een bepaalde hack is gelukt.

Zo wachten velen al een tijdje op het 'hello world' aangaande het kraken van de PS3.
Wanneer zal deze eindelijk gemod kunnen worden?

""Hello world" is also used by computer hackers as a proof of concept that arbitary code can be executed through an exploit where code should not be allowed to be executed, for example, on Sony's Playstation Portable. This is the first step into making home-made content ("homebrew") usable on such a device."