Hoe kan ik op een openbare computer toch uploaden naar mijn FTP server?

thuis gebruik ik Filezilla om bestanden te down en uploaden

als ik bijv op school op een openbare computer zit kan ik filezilla niet intalleren.

dan kan ik bestanden wel downloaden van de server door in de webpagina ftp://xxx.xx.xxx.xxx in te vullen en de bestanden te openen. (via pagina, FTP site in Win-Verkenner openen)

als ik dan bestanden wil uploaden (dus via verkenner ernaartoe kopiëer krijg ik deze foutmelding: http://jhlekkerkerk.nl/foutmelding.jpg Deze krijg ik via Filezilla nooit.

Hoe kan ik dit voorkomen? volgens mij staan de instellingen van mijn FTP server gewoon goed want die staat op read/write enable. Of kan het misschien op een andere manier wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Maak gebruik van een online ftp aanbieder. Voer je ftp gegeven in je kan los. www.net2ftp.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mijn idee! +1

Andere antwoorden (4)

Je akn in windows via MS DOS een FTP sessie beginnen. Je kan dan alle FTP commando's die je normaal in filezilla met slepen ed doet gewoon in dos intikken.

Kijk hier:
http://www.valadissupport.nl/a007.html

en hier:
http://www.nsftools.com/tips/MSFTP.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast kan je in je windows verkenner een netwerkdrive toevoegen, via tools -> map network drive. Voer hier je ftp adres in, en vink 'verbinden onder een andere naam' aan. Dan kan je verkenner gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je, om te mogen uploaden, inloggen met een gebruikersnaam en een wachtwoord.

Als dat zo is, kun je deze in het URL zetten. DAT IS ONVEILIG, vooral als je ook je wachtwoord in het URL zet.

Doe het op de volgende manier:

Alleen gebruikersnaam:
      ftp://gebruikersnaam@xxx.xx.xxx.xxx/
Vaak zal de browser je dan alsnog om het wachtwoord vragen.

Zowel gebruikersnaam als wachtwoord:
      ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@xxx.xx.xxx.xxx/
Cryofiel
13 jaar geleden
Ten eerste hebben de nieuwste internet explorer (vanaf versie 7) geen volledige ftp meer. Dus dan kan je het beste de Windows verkenner gebruiken.

Ook kan je altijd een programmaatje downloaden welke je NIET hoeft te installeren. Dus zogenaamde 'portable' programma's.
www.portablefreeware.com is een goede site hiervoor.

Ik heb een hele USB-stick vol met programma's. Ook van FileZille was er in het verleden een portable versie die ik dus nog steeds gebruik.

Toegevoegd na 1 minuut:
De foutmelding lijkt erop alsof de school de poort van de ftp (poort 21) heeft geblokkeerd als beveiligingsmaatregel. Dan kan je geen ftp-diensten gebruiken.
Anders dan dat er bij een ander antwoord hier wordt aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehh, ja. Maar er zijn er die heel klein zijn hoor. Daar merk je niets van.
Het kan zijn dat school deze poort blokkeer door beveiligingsredenen.

Wat een optie is als je een usb stick hebt om een portable FTP programma te gebruiken, deze staat "geïnstalleerd" op je USB stick.
als je thuis het programma gebruikt en het werkt, en op school niet, is er een beveiliging ingesteld waardoor poort 21,22 niet gebruikt mogen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is al gegeven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie hem nu pas, had hem onder een tab openstaan, en toen stond jouw reactie er nog niet bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik doe dan altijd nog even een refresh zodat eventuele nieuwe antwoorden nog naar voren komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poort 22 is ssh
poort 20 21 zijn ftp