Ik heb een goed idee voor een site, hoe moet ik dit uitwerken? Ik heb zelf geen verstand van websites

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Eerst moet je je adres zien te claimen. Op http://www.sidn.nl kan je checken of je beoogde Nederlandse adres al bestaat of niet. Via je eigen provider (of elders) kan je wel dan zo'n niet-bestaand adres claimen. Dat kost een paar tientjes per jaar.
Bij 't afnemen van zo'n abonnement kan je er vaak ook voor kiezen om tegelijkertijd een site-builder te kunnen gebruiken.
Even op de site van je provider kijken :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lay-out kan je denk ik zelf tekenen en voorzien van evt. tekst. Met tekenen bedoel ik gewoon op een vel. En dan zou ik naar een webdesign-bedrijf gaan en die zal de website voor je ontwerpen (200 euro of meer). Of zoek een handige vriend.

Je kan natuurlijk ook zelf iets maken met een sitebuilder, maar succesvol zal je site daar echter niet mee worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
mensen vergeten wel eens dat een goede site, geen grafisch hoogstandje hoeft te zijn. een goed idee voor een site kan heel lucratief zijn en grafisch wil je dat eigenlijk niet teveel uitbuiten, het beperkt namelijk de toegankelijk voor bezoekers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterredag: vergeet echter niet wat het uiterlijk voor een website kan doen. Daarnaast kan het nooit kwaad als iemand met verstand van websites eens de website-ideeën bekijkt. Maar je hebt ergens wel gelijk, want Marktplaats is niet groot geworden dankzij het mooie design van de site. Echter is Marktplaats ook niet met een SiteBuilder gemaakt, want er zit toch behoorlijk wat code achter om de site tot een succes te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met de gratis download Yahoo Website Builder. (www.yahoo.com/)
Krijg je meer dan 300 sjablonen.
Me dunkt, daar kun je vast wel een goede site mee maken. Ook voor kleine bedrijven.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"@sterredag: vergeet echter niet wat het uiterlijk voor een website kan doen."
Het betreft hier een beginner. Eerst maar uberhaupt eens de boel aan de praat zien te krijgen! Grafische hoogstandjes is iets voor later.
Het beste is inderdaad eerst op papier te zetten wat je met de site van plan bent, hoeveel bezoekers je denkt te gaan trekken (dit is belangrijk voor je aanstaande provider om te weten) en een ruwe schets over hoe je denkt dat de site eruit moet komen te zien.
Als je dat lastig lijkt, ga dan met een webontwerper praten, of ga zelf op zoek naar een paar sites die ongeveer zijn wat je zelf in gedachte hebt.
Ook is het belangrijk voor jezelf on te weten hoe en met wie je de site denkt te gaan onderhouden. Het kost meer tijd dan je denkt! Je provider/ontwerper kan dat niet doen voor je. Zij kunnen de techniek en de vorm voor je maken, niet de inhoud..

Als je dat allemaal hebt, kan je op zoek gaan naar een bouwer en/of provider. Iemand die je kan adviseren over het hoe en wat van je aanstaande site (moet het 'plain' html worden, of heb je een CMS systeem als Joomla! of Drupal nodig. Wordt het een blog achtige site, dan kan je eventueel wordpress gebruiken.. etcetera.
Over het eventueel verwachte verkeer moet goed nagedacht worden omdat je niet voor onverwachte (hoge) kosten wilt komen als je door hoge bezoekersaantallen een hoop moet betalen aan je provider. Eventueel een virtuele server of zelfs een dedicated server.. Keuze genoeg.
Ook je budget is geen onbelangrijke factor :-)
Ik heb zelf wel eens een offerte gehad voor 25000 euro voor een redelijk simpel ontwerp.
Ik kan nog wel even doorgaan :-) Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Toegevoegd na 1 minuut:
[edit] die 25000 is maar een extreem voorbeeld. Het kan ook veel goedkoper! Maar het is maar dat je je goed moet voorbereiden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer met een webdesign bedrijf vooraf wel iets af te spreken over de rechten rondom het idee. Stel bijvoorbeeld een geheimhoudingsverklaring op en laat die tekenen. Je wil niet dat een webdesigner er met jouw idee vandoor gaat.

Je kunt ook proberen het idee zelf wat vaag te houden. En probeer dan wat webdesign bedrijven te bellen in plaats van te e-mailen. En probeer zo te achterhalen wat de kosten ongeveer zouden zijn voor inderdaad de volgende aspecten:

- grafisch ontwerp nodig ja / nee? kosten

- bestaat een dergelijke site of applicatie al? zo ja, is die software / oplossing al te koop? (zo zijn er bijvoorbeeld al marktplaats scripts te koop en kun je voor 200,- euro jouw eigen marktplaats in bloemen of fietsen opzetten)

- op maat maken / programmeren? wat zijn dan de stappen en de prijs range (bijvoorbeeld tussen 500 en 1000 euro? of eerder tussen 5.000 en 10.000 euro?)