Hoe komt het dat GMail zoveel ruimte aanbied en dat die teller nog steeds en al jaren alleen maar omhoog loopt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Er worden steeds nieuwe servers bijgezet en praktisch niemand gebruikt alle ruimte. Als iedereen met een gmail account ineens de volledige ruimte zou gebruiken hebben ze toch wel een probleem denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben heel veel servers (Google had in 2006 al een geschatte 450.000 servers staan wereldwijd). De gmail accounts zijn een manier van klanten binding. Via gmail kunnen ze je doorlinken naar allerlei services EN veel leren over wat je interesseert. Dus is het een investering waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande tekst (gekopieerd van Wikipedia) geeft e.e.a mooi weer.

"Het Gmail-project wordt gefinancierd door middel van targeted text ads, dezelfde methode die het bedrijf ook in zijn zoekmachine toepast. Mailtjes worden door een computerprogramma gescand en er worden tekstadvertenties getoond die aansluiten op de tekst van het e-mailtje. Hierdoor zal het mogelijk zijn om advertenties te laten zien die aansluiten bij de interesses van de gebruiker en de inhoud van de e-mails die men leest.

Er is veel kritiek geuit op Gmail omdat het door de e-mails te scannen de privacy van haar gebruikers zou schenden."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat ze steeds schijven bijplaatsen.