Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HTML hoe kan ik dit het snelste leren?

Ik ben een leek met HTML. Wat is het precies en hoe kan ik dit het beste/snelste leren? (zijn er internetsites die veel uitleggen erover en welke zijn dit dan?)

Toegevoegd na 1 uur:
Even een toevoeging (sorry) moet je om een site te bouwen ook perse iets met html (wat is de meerwaarde ervan) of kan het ook met alleen dreamweaver?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
614

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb HTML, XHTML en CSS allemaal (al een tijdje geleden) geleerd op mijnhomepage.nl [bron 1] en dat zal ik je zeker aanraden!

Ik gebruik zelf HTML-kit [bron 2] (gratis) als HTML-editor maar dat is slechts persoonlijke voorkeur. Frontpage en Dreamweaver raad ik niet aan: het is betaalde software en ik vind het vol zitten met overbodige rommel die het hele programma alleen maar vertraagd. HTML-kit is altijd lekker vlot en als je dingen wilt uploaden naar je site gebruik je gewoon FileZilla [bron 3]; ook gratis en heel erg bekend en veelgebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat je kan doen, is als je een mooie website ziet: rechtsklikken op die website, en dan de 'source' bekijken, en delen ervan kopiëren naar je eigen HTML-editor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedere bibliotheek kun je hier boeken over vinden, het is zeer eenvoudig en in een weekend heb je het onder de knie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HTML (De hypertext Markup Language) is de taal waarmee je de basis van een webpagina opzet.

Een makkelijke manier om het te leren is door zelf aan de slag te gaan aan de hand van bv een tutorial op htmlgoodies.com. Of nog beter: Via een eenvoudige website editor waar je zowel gewoon via opmaak een pagina kan maken, maar ook de broncode (de html zelf) kan zien.

Een prettig pakket is Coffee cup