Vanwaar komen de "Ik heb het graag..." statussen op facebook?

Plots zijn er op Facebook een groot aantal "Ik heb het graag (plaats)" statusupdates. Wat heb ik gemist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
huh? Die ben ik nog niet tegengekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien alleen iets in België, ofzo ik weet het ook niet, maar ik vind het irritant dat ik helemaal niet weet vanwaar het komt :)

Het beste antwoord

Onderwerp: 'I like it on'..... gewoon allemaal doen!
One of my friends has suggested that we women should do something special on facebook in order to increase awareness of October Breast Cancer Awareness month. It's so easy to do, that I'd love you to join in to make this a memorable online event.

Last year, the idea was to post the colour of the bra you were wearing on facebook...and it left men wondering for days, why women were posting colours, seemingly at random.
This year's game has to do with your handbag/purse, where we put our handbag the moment we get home; for example "I like it on the couch", "I like it on the kitchen counter", "I like it on the dresser". Well u get the idea. Just put your answer as your status (i.e. don't respond to this message, but put it on your status) - and cut n paste this message and forward to all your FB female friends to their inbox.

The bra game made it to the news. Let's get the purse in as well and see how powerful we women really are!!! REMEMBER - DO NOT PUT YOUR ANSWER AS A REPLY TO THIS MESSAGE- PUT IT IN YOUR STATUS!!! PASS THIS TO EVERYONE YOU .

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is een ludieke actie vanwege Oktober Borstkankermaand om aandacht te vragen voor borstkanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Engelstalige versie "I like it in/on/at/etc." slaat op handtassen.

Een tijd geleden was er een soortgelijk iets maar dan met de kleur van beha's, die werden dan vermeld in statusberichten op Facebook. Die actie had iets te maken met bewustwording over borstkanker.

In het Engels wordt dit type verschijnsel ook wel een "meme" genoemd, in het Nederlands is dat woord ook in gebruik, evenals de naar mijn mening meer duidelijke term "besmettelijk informatiepatroon".

Een dergelijke actie is door middel van privéberichten begonnen, iemand schreef ooit haar vrouwelijke Facebook-vrienden om hiermee te beginnen, het niet verder uit te leggen en hetzelfde verzoek ook door te sturen naar andere vrouwelijke bekenden. Zie het als een soort moderne vorm van de kettingbrief.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Ik bedoel dus dat we er denk ik vanuit moeten gaan dat wat jij omschrijft precies hetzelfde is, maar dan in het Nederlands.