Is er een programma om een site te kopieren?

Ik zoek dus een programma die een website met bron en alle gegevens (afbeeldingen) Kopieert/ downloadt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Het beste antwoord

Ikzelf zou nu de add on "DownThemAll! " in firefox installeren als ik een site naar een offline computer zou willen brengen, maar ooit heb ik er (als het goed is) het "GetItAll" programmatje voor gebruikt.

http://www.brothersoft.com/getitall-10887.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Begin bij de broncode en de media folder en de css bestanden dan ben je er meestal wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om je eigen site gaat, waarvan je dus zelf ook alle wachtwoorden kent, dan zou je het met een ftp-server over kunnen halen naar je harde schijf.

Ik gebruik hier nog steeds ws_ftp voor.

Mocht je een willekeurige site van een ander bedoelen, dan kan ik niet zo gauw verzinnen hoe je dat het beste kunt doen, afgezien van handmatig alle pagina's langsgaan, de bronnen kopieren, de foto's kopieren en de structuur van de site zien te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een pagina opslaan op je harde schijf en dan de pagina in een webdesignprogramma of in notebook openen. Dan kan je de bron bewerken. Als je de pagina opslaat zullen de afbeeldingen in de map, die er automatisch bij wordt aangemaakt, bewaard worden.

Ik kan me voorstellen dat je zoiets wilt doen ter lering voor jezelf. Je kan mag de website niet wijzigen om vervolgens te publiceren op internet terwijl je eigenlijk de basis niet zelf hebt gemaakt.

Toegevoegd na 38 seconden:
Dat opslaan is dus in je browser bij bestand op 'opslaan' klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak kun je gewoon in je browser linksboven op 'File' of 'Bestand' klikken en dan 'Save as...' of 'Opslaan als...' kiezen. Je krijgt dan een map op je computer met daarin de html pagina en een mapje met afbeeldingen en bijbehorende bestanden.

Let wel dat veel websites complex in elkaar zitten en ze vaak lastig te kopiëren zijn als de gegevens bijvoorbeeld in een database staan en de website met php gemaakt is, of als er een CMS achter zit waar de website op werkt. Je zult dan niet de resultaten krijgen die je misschien wenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. De internet explorer browser kan je hier gewoon voor gebruiken. De optie heet 'offline browsen' en feitelijk komt dat neer op het dowloaden van een website voor later bekijken als je geen internet hebt.

Microsoft heeft een korte uitleg hier staan: http://support.microsoft.com/kb/196646