ik heb een webstite gemaakt met 'ICAL 09' en die hangt via school in de lucht. ik wil nu een eigen domeinnaam hebben. hoe?

moet ik gewoon de domeinnaam kopen en kan ik dan mijn site eraan hangen? IK NIET SNAP!

Toegevoegd na 29 minuten:
... dus als ik een domeinnaam registreer (nick.eu) dan kan ik daarna mijn site daarop zetten???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Een domeinnaam registreren lukt binnen een paar minuten. De hosting provider regelt alles voor je, en het is helemaal niet duur of moeilijk. Zoek een hosting provider uit. Meld je aan, en je hebt vanavond nog jouw eigen domein naam. Jouw provider regelt alles voor je. Ook het registreren van jouw domein naam. Inloggen bij telebankieren is moeilijker. Ga naar google
Type in webhosting
Kies er eentje uit en klaar is nicks!

Antwoorden (4)

Zoek gewoon een goede hosting provider. Laat de eerste pagina van jouw domein doorverwijzen naar de site van jouw school. Vraag ook even aan de systeembeheerder van jouw school of dit wel mag. Waarschijnlijk is het handiger om gewoon jouw hele site bij de hosting provider neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. domeinnaam vastleggen bij een provider
b.v. http://www.mijndomein.nl/

2. Je gehele website overhevelen naar je domein provider

3. Google informeren.

Klaar is kees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft niet perse de bestanden van je huidige website te verplaatsen.

Je kunt een domeinnaam registeren en deze dan naar je website bij je school laten wijzen.

Je kunt ook de bestanden over zetten naar je nieuwe domeinnaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een eigen website. Hij word gehost bij www.mijndomein.nl. Die is goedkoop, simpel en erg handig. ik betaal volgens mij maar €19,- per jaar. Had een offerte aangevraagd bij myhosting.nl/.net (weet ook niet meer wat het was) en daar moest ik over de € 110,- per jaar betalen!