Zeg de Google Cloud! oftewel de nieuwe harde schijf online, hoe veilig is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag +
capthavoc
12 jaar geleden
ja het begint te komen jammer dat het voor bedrijven is
office 360 is er ook al met een beta
ik denk dat het voor iemand die het alleen zou gebruiken niet erg nuttig is overigens.
Het gaat hier grotendeels om uitwisselbaarheid in werkgroepen etc

Het beste antwoord

tja dat is relatief. objectief gezien zijn vrijwel al dit soort diensten, en dat zijn er al flink wat, veiliger dan opslaan op je eigen interne drive. de impact van n hack in multi user apps is natuurlijk wel groter. vergelijk n vliegtuig en n auto. vliegtuigen zijn n veel veiliger reismiddel, maar als er wat misgaat treft t ineens veel mensen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Tot nu toe zijn er geen lekken ontdekt. Multinationals maken er al gebruik van, zonder negatieve berichten.
escape
12 jaar geleden
Het is een veilige dienst. Echter is het wel zo dat google ten alle tijde je data kan gaan analyseren. Zolang je gewoon "normale" documenten in de cloud plaats is er niets aan de hand. En de veiligheid is zo goed als dat je het zelf in stelt. Google hacken dat zal zo snel niet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Niet als je betalende gebruiker bent.
tonijn
12 jaar geleden
@escape: Onvoorwaardelijk vertrouwen in het privacybeleid van Google? Google staat niet echt bekend om de beste bescherming van de privacy van de gebruikers.
'Google bewaart WiFi-wachtwoorden in de cloud'

Gepubliceerd: Vrijdag 17 juni 2011
Auteur: Uhro van der Pluijm

Google's cloud bewaart de wachtwoorden voor WiFi-verbindingen die gebruikers op een Android-apparaat maken. Ook de locatie waar een gebruiker geweest is, wordt zo bekend.

Volgens tochblogger Donovan Colbert slaat Google in de eigen cloud alle WiFi-verbindingen op waar een Android-gebruiker op ingelogd heeft. Het is zo eenvoudiger om een beveiligde WiFi-verbinding op te zetten, maar het roept ook vragen op over de privacywaarde van wachtwoorden.

Meer lezen kunt U op de volgende website,zodat het duidelijk is ,wat de voor en de nadelen zijn van deze dienst.

http://webwereld.nl/nieuws/107002/---google-bewaart-wifi-wachtwoorden-in-de-cloud---.html

IK blijf Dropbox persoonlijk stukken beter vinden en pieker er niet over om van deze onveilige en privacy gegevens rondslingerende dienst gebruik te maken.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veiligheid is ook persoonlijk: wat voor de een veilig is, daar voelt een ander zich al onprettig bij. Zelf zou ik niet gauw gevoelige informatie in een cloud dienst opslaan, het is echt wel te hacken en mensen maken fouten: zo stonden DropBox accounts afgelopen week een tijd lang wagenwijd open voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het veiligste is thuis bewaren. Google is een grote jongen en crackers worden steeds slimmer.
Leg de kans dat er bij jou thuis wordt ingebroken en dat er bij Google wordt ingebroken naast elkaar. Ik denk dat bij Google eerder een grote aanval wordt gedaan, dan jou als persoon. Zie Sony die 13 miljoen creditcardgegevens is verloren bij een hack-aanval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er van uit gaan dat je gegevens nooit in handen komen van zogenaamde cracker(En dus geen hackers, zoals iedereen ze noemt...)
ECHTER als je voor privacy wilt gaan zou ik nooit Google nemen. Google die slaat al je gegevens op namelijk.

Het is dus maar wat je zelf wilt, wat je zelf fijner vindt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er van uit gaan dat je gegevens nooit in handen komen van zogenaamde cracker. Zo das nogal een straffe uitspraak, vooral omdat je niet echt uitlegt hoe je daar zo zeker van bent. Mooie is dat je niet eens cracker of black hat hacker hoeft te zijn met dit soort grappen: http://webwereld.nl/nieuws/107033/alle-dropbox-accounts-urenlang-open.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt nu met Dropbox, maar Google is nog nooit gecrackt geworden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Je kan er van uit gaan dat je gegevens nooit in handen komen van zogenaamde cracker"
Daar kan je helemaal niet vanuit gaan. Ook Google employees kunnen fouten maken waardoor grote databases met wachtwoorden en/of bestanden op straat komen te liggen. Het laatste (bestanden lekken) probleem zal snel gedicht kunnen worden na ontdekking. Het eerste (wachtwoorden database lekken) probleem: daar is achteraf gezien niks meer tegen te doen. Daarom: altijd bij elke website weer een ander wachtwoord gebruiken, zonder een algoritme te nemen waaruit andere wachtwoorden (die je elders gebruikt) kunnen worden geextraheerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, natuurlijk. Maar dat heb je bij élke site. Als Google gecrackt zou worden(Op welke manier dan ook) dan zouden ze linea recta een slechte reputatie krijgen. Mensen die dan massaal zich afmelden etc. etc.
Google is toch wel een van de best beveiligde bedrijven...
Google medewerkers kunnen bij je bestanden. Gewone stervelingen hebben geen inzicht in hoeveel werknemers bij jouw bestanden kunnen.
Hackers kunnen momenteel niet bij jouw bestanden (voor zover publiek bekend), natuurlijk TOTDAT er een lek gevonden wordt. Het is VOLSTREKT onvoorspelbaar of en wanneer er een lek gevonden wordt.

M.a.w: er is geen peil op te trekken - 't blijft allemaal een gok. In elk geval voel ik mijzelf veel veiliger op een Ubunti-machine, omdat daar geen malwaregolven voor bekend zijn (zoals wel uiterst massaal het geval is bij Windows), ook al speelt de veiligheid zich bij een Cloud-situatie niet alleen op je eigen PC af.