Hoe krijg ik gemakkelijk en snel bezoekers op mijn weblogs?

Ik heb 2 weblogs op weblog.nl,
Ik schrijf er heel vaak op.
Maar hoe kan ik dan zorgen dat iemand dat ook leest?
Volgens mij kijken alleen mijn vrienden en familie op mijn blogs.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (9)

Als je nou op andere blogs op weblog.nl gaat kijken kan je daar vast ook wel reacties zetten. Zet eens wat reacties op verschillende blogs en zet daar meteen een link bij naar jouw site. Het handigst zou zijn als je het bij een blog doet wat wel een beetje lijkt op jouw manier van schrijven, zo spreek het voor de mensen die erop kijken wat meer aan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hard werken, stug volhouden, kwaliteit posten, hard werken, stug volhouden, kwaliteit posten enz enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus, Xinix, wordt er een lobby tegen jou gevoerd dat je steeds zoveel "thumbs down" krijgt? Ik vond het een redelijk antwoord hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe net als Wilders... gewoon doorgaan en laat ze maar die me niet snappen... (Maar daar houdt dan wel elke gelijkenis weer op hoor... Ik haat die man)
Maak een stunt waardoor je onder de aandacht komt. Door bijvoorbeeld op Geenstijl komen te staan, o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt al beginnen door hier een linkje bij te voegen van je weblog.

Verder gewoon een kwalitatief blog (blijven) schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wedden dat het binnen een uur weg is "gemod".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan maar een pm :)
Een vriend van mij heeft een populair blog op hyves. Ondertussen schrijft ook voor andere bekende sites.
Hij schenkt ook veel aandacht aan medebloggers die hij goed vind, dus wellicht moet je eens een reactie bij hem plaatsen.

Zijn blog op hyves staat hier: rodney1.hyves.nl
Zet jij een link naar jouw blog ook nog hier? De mmesten hier op GV houden wel van lezen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig heeft bijna iedereen een blog, wat er dus voor zorgt dat er vele miljoenen blogs worden bijgehouden op het internet. Vrienden en familie lezen dit eerder, omdat ze interesse in jou als persoon hebben. Als je echter ook wilt dat onbekenden jouw blog gaan lezen, dan zul je moeten schrijven over dingen die veel mensen interessant vinden. Het helpt ook enorm mee als je iets unieks verzint. Goede inhoud is het allerbelangrijkste om een site populair te krijgen, daarna heeft promotie pas zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google speurt zelf het internet af naar nieuwe pagina's. Daar hoef je normaal gesproken niks voor te doen. Hoe vaker jij blogt, hoe vaker de bot van Google langskomt om jouw website te indexeren, en hoe groter de kans dat mensen jou vinden.
Zorg voor regelmatig nieuwe blogs, en houd je blogs ook in een onderwerp of voor een doelgroep. Mensen komen niet snel terug als je steeds over een totaal ander onderwerp schrijft.
Verder kun je nog promoten via google adsence of op andere blogs zodat bezoekers naar je blog pagina toe gaan. Maar ga er niet vanuit dat je dan gelijk vaste bezoekers krijgt. Dat heeft vaak meer tijd nodig (en een grote investering helpt ook gigantisch)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste manier om meer bezoekers te krijgen is niet de gemakkelijkste. De inhoud moet interessant zijn. Uniek/ vernieuwend. Of actueel. Veel weblogs zijn een praatje bij een gebeurtenis. Dat is niet voor iedereen interessant.

Bedenk eerst eens voor wie je de blog wil schrijven. Wat is je beoogde doelgroep? Kijk dan eens door de ogen van de doelgroep? Waarin zijn zij geinteresseerd? Probeer niet te breed te schrijven (voor iedereen). Beter een klein groepje met enthousiaste mensen. Er is niets mis mee om voor jezelf of familie te schrijven.

Natuurlijk wil je je kenbaar maken. Attendeer mensen via een link in je e-mail (handtekening). Vraag aan andere website beheerders of ze een link willen plaatsen. De website moet dan wel relevant zijn m.b.t. de weblog natuurlijk.

Zorg dat de weblog door google goed doorzocht kan worden. Gebruik trefwoorden en tussenkopjes. Je kunt eventueel hierover meer vinden onder de term SEO (zoekmachine optimalisatie). Hierover is ook een weblog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer bezoekers op blog. Ga voor die bezoekers!
Ik ben het eens met Nonam. Maar vergeet zoekmachine optimalisatie en google adwords vooral niet (zie link) Door commentaar te geven op andere blogs (zie het reactie veld op een blog) die ongeveer over hetzelfde ondewerp bloggen als de jouwe, krijg je niet alleen meer bezoekers op je weblog, maar stijgt je blog ook in de zoekmachines!