Zoekopdrachten in Google zonder marktplaats

Ik merk dat als ik iets zoek en google gebruik de eerst 80 (overdreven trap) hits vaak van verkoop sites zoals Markplaats, speurders en Ebay zijn.

type als voorbeeld maar een voorwerp in en zie het resultaat

ik vindt dat een vorm van vervuiling van mijn zoekpoging.
Je vindt dus dan niet snel wat je wilt want je moet eerst door het woud van 2e handsartikelen werken.

Kan je ergens dit soort hits uitsluiten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Probeer Clusty eens. Die verdeelt de zoekresultaten in clusters. Hij is wel zo slim om een resultaat dat in meerdere clusters past, ook in al die clusters op te nemen.

Dus je zoekt op zoveel mogelijk termen, kijkt wat eruit komt - en is dat teveel, dan kies je één van de clusters om een selectie te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou bij je opdracht de toevoeging:
-marktplaats

kunnen geven (of -te koop)
Het minnetje zorgt ervoor dat resultaten waar die woorden inzitten of van dat soort sites niet in je zoekresultaat voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat ook zoiets van google zonder google. Daarmee zoek je in google zonder dat je resultaten van googles eigen website ziet (zoals youtube enz.)

Dit is ook gedaan om bijv. vakanties te zoeken zonder de tussenpersoon site's. (http://www.looki.nl/)

Ik weet niet of iemand ook een google minus marktplaats heeft gemaakt maar je zou het ook zelf kunnen doen. Je kunt dus een lijst maken van websites die niet in de zoekresultaten worden weergegeven

zie ook:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google verdient op deze manier geld. Je kan de advertenties heel eenvoudig weghalen:

-Gebruik Firefox samen met de 'Customize Google' plugin. Hierin kan je zeggen dat je de advertenties niet meer wilt. De plugin haalt deze dan weg.

-Gebruik Firefox samen met de 'AdBlock Plus' plugin. Met de juiste filters (http://pagead2.googlesyndication.com/*) heb je geen last meer van deze advertenties. Ik gebruik deze plugin en heb op geen enkele site meer banners! :)