Hoe kun je een video van een website downloaden?

Ik bedoel van die video's op schooltv beeldbank op www.schooltv.nl/beeldbank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit gaat als volgt: Je gaat vanuit je explorer naar extra en dan naar internetopties. Hier kies je in de map algemeen, browsegeschiedenis en dan instellingen. In de map die dan geopend is kies je :bestanden weergeven. Deze bestanden sorteer je even op type. Dan zoek en dubbelklik je op het schooltv bestandje dat je bekeken hebt en kies vervolgens in het pop upje voor de optie opslaan.

Teleac/NOS kennende zit dit auteursrechtelijk gewoon goed in elkaar. Op de site staat heel duidelijk vermeld hoe en waarvoor je uitzendingen mag opnemen en er een DVD van mag maken... Alle uitzendingen zijn overigens gewoon te bestellen. En verreweg de meeste uitzendingen zijn te bekijken via uitzending gemist. Zij het met een grote vertraging in tijd...

Het zijn volgens mij Flash videos. Ik weet niet hoe je die kunt downloaden, volgens mij zijn die het lastigst. Maar ik denk dat er zeker een tool op het internet is waarmee het kan. Ik raad je daarom aan op het internet even te zoeken op de juiste termen (how to download flash videos of iets dergelijks).

Net zo als er tools bestaan om screenshots van je scherm te maken zijn er ook tools om screenshots van video te maken, ik ben de naam even kwijt, maar als het goed is heb ik er wel een paar ergens op m'n HD staan.

Met Firefox en de plugin Flashgot kun je elke film, animatie, plaatje enz enz downloaden... Ook die op SchoolTV... Als je de video kunt zien, dan kun je die ook downloaden...

Firefox heeft een handige add-on waarmee je allerlei soorten filmpjes kunt downloaden van websites, oa. Youtube, maar op de website die je vermeldt, werkt dit tooltje helaas niet. Toegevoegd op 17-05-2009 10:04:48 O, XiniX heeft wel een oplossing zie ik.

Is Video Downloadhelper iets voor je? Is wel voor Firefox.

Bronnen:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/a...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100