Ik heb via marktplaats ietd gekocht. Heb het geld overgemaakt en ben aant wachten op een product dat woensdag al op de bus gedaan is.

Wat kan ik doen als ik uiteindelijk nooit mijn gekocht product krijg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (10)

,arktplaats zelf hierover informeren.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd aangifte doen van internet oplichting als je het niet krijgt, maar je kunt misschien eerst nog even mailen of bellen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Aangifte bij Marktplaats en politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom onmiddellijk aan oplichting denken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het wel lang duurt.
Vraag de track & trace code op als het een pakketje is. Daarmee kan je zien of het onderweg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Op een pakketje dat te groot is voor de brievenbus zit altijd en track and trace code.
van oftewel tnt of een ander bedrijf zoals dhl etc
vraag de verkoper daarom. via welke hij het verstuurd heeft
en welke code het is
als je daar geen antwoord op krijgt dan
moet je bij de bank vragen dat bedrag te storneren.
De verkoper daarop aanspeken....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze persoon opbellen/mailen en vraagen om de verzend bevesteging ( is eenof andere code ) en daarmee TNT (of via wat dan ook het verzonde wordt) gaan lastig vallen waar dat het paket blijft.

heeft deze persoon geen verzend bevesteging of gaat deze vaag doen en je krijgt geen duidelijk andwoord dan zou ik toch even contact opnemen met marktplaats en anders aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet erg veel, je kunt alleen die persoon markeren als niet betrouwbaar. Als je weet waar die persoon woont etc. dan zou ik gewoon eens op bezoek gaan over een paar dagen. En dan vragen waar blijft mijn bestelling?

(mocht dit nou gaan over een paar euro's dan zou ik gewoon afwachten en als je niets krijgt dan heb je pech maar gaat dit over tientallen euro's dan zou ik toch even op bezoek gaan).

Dit is mijn mening, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Toegevoegd na 59 seconden:
Natuurlijk kun je ook de verzendcode opvragen en dan kijken bij het postbedrijf waar het blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kontakt opnemen met de verkoper. Zegt die dat het aan de TNT ligt (die krijgen standaard de schuld) dan vraag je hem om het pakketnummer. Wil hij dat niet geven dan is is hij al verdacht. Geeft hij het wel dan kan je de TNT benaderen waar het pakket is gebleven.

Loopt alles mis en wordt de verkoper op een verdachte manier wat kregelig tegen je en het een redelijke tijd gewacht ( ongeveer 14 dagen wordt juridisch gezien als redelijk) dan zit er niets anders op dan aangifte bij de politie en melding bij Marktplaats.

En dan blijft er niets anders meer over dan hopen dat het goed komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er weinig aan doen
melden bij marktplaats is een optie en aangifte doen bij de politie maar ze kunnen er ook niks aan doen.
Als je de advertentie nog kunt vinden kun je kijken of er een telefoonnummer bij staat en bellen.
Je kunt je ook voordoen als iemand anders en vragen of het product nog te koop is als dit zo is dan weet je dat jij het niet zult krijgen via de post maar spreek dan af dat je het op komt halen.
De volgende keer kun je beter eerst zeggen dat je het wilt komen halen en als dit geen probleem is kun je zeggen dat je liever hebt dat hij het opstuurt.
En vraag voordat je geld overmaakt naar zijn adresgegevens en trek die even na op telefoongids.nl zodat je altijd een adres hebt waar je terecht kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bezoekje brengen en een paar stoere vrienden meenemen :-/
Maar voordat je daartoe overgaat eerst even een telefoontje of mailtje om om uitleg te vragen. Als je niets hoort altijd melden bij marktplaats en politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met stoere vrienden!... Als het dan inderdaad een oplichter is belt hij gelijk de politie en doet aangifte van bedreiging en/of intimidatie. En dan hang je zelf omdat je die aankoop niet kan bewijzen. Als die gast dan helemaal los is dan draait hij het verhaal nog eens succesvol om ook! Dit is het laatste wat je moet doen en derhalve vind ik het in onverantwoord antwoord op zijn vraag, zelfs als het ludiek is bedoeld kan de ander het nog serieus opvatten en werkelijk gaan doen. En Als je dan verliest dan heb je een hard lachende overwinnende oplichter voor je staan, in een rechtzaal notabe. Een "handige" kennis van mij is ook zo en heeft het eens meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was niet helemaal serieus bedoeld (vandaar de ;-/ achter dit stuk van het antwoord). Geloof niet in gewelddadige oplossingen of zelfs maar de dreiging daarmee. Maar soms lijkt het wel alsof de brutaalsten in Nederland wel het verst komen. De rest van mijn antwoord is wel serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker doen met stoere vrienden :D Nouja je kunt beter aangifte doen.
In eerste instantie uiteraard contact opnemen met de verkoper. Het kan zijn dat hij/zij het spul keurig gepost heeft en dat de post iets zoek gemaakt heeft.

Bij mij is het twee keer voorgekomen, één keer werd het boek alsnog na 3 weken bezorgd bij de koper en in één geval is het nooit aangekomen.

In het laatste geval heb ik de koper zijn geld teruggestort. Ik geloof dat ik in overleg alleen de helft van de kosten voor de porto heb gehouden.