Als ik een bedraade internet stekker in mijn laptop doe, werkt het internet dan meteen of moet ik eerst software instaleren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het juiste antwoord is "Nee"
als je een Ethernet kabel in je pc stop zonder dat hij LAN driver heeft, dan kun je het vergeten. Dit heeft niks te maken met je provider.

Als je computer je Ethernet kaart niet kan lezen/begrijpen kan hij dus ook geen internet ontvangen en signalen uitzenden. Voorbeeld, mijn computer doe ik elke 3 a 4 maanden opnieuw instaleren, dat betekend dat ik dus ook alle drivers moet installeren, doe ik dat niet, dan kan ik het net niet op.

kortom, je pc moet je hardware begrijpen. windows 7 heeft dat probleem al niet echt meer. aangezien er geïntegreerde drivers in die Operating system zitten zal hij altijd de basis hardware onderdelen normaal kunnen begrijpen. (dan spreken we over Geluidskaart, Videokaart, LAN/internet en USB) ook word er steeds meer drivers geïntegreerd in het stukje hardware zelf.

Gr. Kay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een provider hebt die je van verbinding voorziet en een programma om op internet te komen Ja
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of het draadje van je stekker naar een modem of een router gaat. En of je toegang hebt via een provider, want anders heb je geen IP adres.

En dan heb je nog een webbrowser nodig, zoals bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of Internet Explorer. En misschien ook nog een mailprogramma. Maar eerlijkgezegd denk ik wel dat die programmatuur al op je laptop staat.
itsme
13 jaar geleden
Ja, dat kan.
Ik heb internet van ziggo met een modem, geen router.
Als ik een andere pc aan het draadje wil hangen moet ik eerst de stekker van modem uit het stopcontact halen, draadje in andere pc doen, en na minimaal 20 seconden stekker van modem weer terugdoen.
Klaar.