Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een .nl account verplaatsen naar een buitenlandse host?

Ik wordt nogal moe van mijn hosting providers, alles moet zo bureaucratisch. Aanvragen van domeinen moet nog steeds per post.

Terwijl je bij Amerikaanse providers alles online kan regelen. Ook heb je koppelverkoop tussen domeinregistratie en het verplichte aanschaffen van een hostingpakket (op zn minst een parkeer pakket voor enkele tientjes per jaar).

Zijn er buitenlandse hosts die bij SIDN aangesloten of ben je op de klantonvriendelijke Nederlandse providers aangewezen voor .nl domeinen?

Ik registreer bij voorkeur .com domeinen omdat je daarbij makkelijk kan switchen tussen registrars en hosters.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, zulke providers zijn er, al zul je goed moeten zoeken.

Directnic is een Amerikaanse provider waarmee ik uitstekende ervaringen heb. Zij bieden ook .nl-domeinen aan.

Houd er rekening mee dat het *aanvragen* van een domein iets anders is dan het *verplaatsen* van een domein. Kijk dus goed wat je wilt voordat je begint.
(Lees meer...)
Cryofiel
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding