Kan je een # volgen op twitter?

Ik ben bezig met het opstarten van het zakelijk twitteren nu is mijn vraag of je ook # kan volgen?

Want dat zou handig zijn om eventuele nieuwe potentiële klanten te vinden die een # tweeten wat met ons bedrijf te maken heeft en wij daarop zouden kunnen reageren. Om vervolgens het probleem op te lossen of om hen te helpen aan een goed product.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik twitter niet, maar ik weet wel dat # betekent dat je iets tégen iemand zegt en dat dan ook op diens twitterpagina terecht komt, en dat een @ aan iemand gericht komt en deze komt dan ook op diens pagina terecht.

Op je vraag of je het kan volgen, ja dat kan, op je eigen twitterpagina.

Je kan dat goed zien op http://twitter.com/#!/GoeieVraag

Toegevoegd na 2 minuten:
je moet dan wel zonder spatie de naam van de persoon typen achter het teken wat je wilt gebruiken.

Beide # en @ komen en blijven ook op je eigen pagina én ook op de pagina van de andere gebruiker.

Toegevoegd na 4 minuten:
als iemand dus iets zegt met een #voorbeeld, dan komt het op jouw pagina terecht én op die van de gebruiker en als je er antwoord op wilt geven, dan typ je @voorbeeld en dan komt het antwoord terecht op de pagina van de ander, en ook op de jouwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is heel goed mogelijk.
Ik volg ook regelmatig bepaald hashtags.

Ik gebruik voor Twitter voornamelijk Echofon, een add-on van Firefox.
Naast je eigen timeline heb je een aparte tab voor berichten die "aan jouw" in de wereld gestuurd zijn (de @-berichten), een aparte tab voor Direct Messages en... wat jij wilt: een tab waarin je een of meer zoekopdrachten kunt opgeven met een #.

Zie afbeelding hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien wel, ik ken seesmic niet. En anders kan het ook gewoon op internet:
http://twitter.com/#!/search/[ZOEKTERM] Als je dan [ZOEKTERM] in bovenstaande URL vervangt door jouw bedrijfsnaam, dan kom je er ook.
Probeer eens wat twitter-clients uit. Tweetdeck kan kolommen maken met #-zoekopdrachten erin, en die ook onthouden. Ook kun je speciale mensen in een lijst zetten, en zo'n lijst in een aparte kolom. Lekker overzichtelijk dus.