is het verstandig om een Belgische simkaart aan te schaffen?

Ik ga in 2011 specialiseren op mijn vakgebied en deze opleidingen vinden plaats in België. Ik zal dan hele weekenden in België verblijven en vraag me af of het voldoende voordeel zal opleveren als mensen mij vanuit Nederland willen bellen of voor een internet aansluiting op de laptop. Kan zoiets uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zou dat niet doen. Ik woon al jaren in Belgie en heb de eerste jaren nog steeds mijn Nederlandse mobiel gebruikt. De belkosten vallen enorm mee.

En als je overweegt om het wel te doen dan zadel je eigenlijk je klanten op met jouw telefoonkosten. Je schuift als het ware jouw kosten door naar de klant. Zou ik niet doen. Tevens is het voor de klanten een belemmering om naar een Belgisch telefoonnummer te gaan bellen omdat dit voor hun extra kosten met zich mee zal brengen.

Kortom; niet doen, want het kan voor jou dan misschien iets goedkoper zijn maar uit commercieel oogpunt zeker af te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is sterk afhankelijk van hoe vaak je belt en gebeld wordt. In de praktijk denk ik dat het te weinig op zal leveren om interessant te zijn, en erg veel romslomp opleveren (Ga je dan 2 numemrs gebruiken? Wie weet wanener je welke sim hebt? Inspreken op voicemail of andere nummer bellen etc.)

Zelf woon ik in Duitsland, en bevind me daar de meeste avonden en weekenden. Ik heb tegene en duitse SIM besloten. Onder andere omdat ik denk dat het hebben van een duits nummer anderen zal afremmen mij te benaderen. Dat ik nu extra kosten maak om gebeld te worden neem ik op de koop toe.

Iemand die jou belt, betaald nl naar het duitse (Belgische!) nummer alleen de kosten van het geprek in Nederland. De gebelde persoon betaald de kosten van de grens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is een 'vaste' telefoon-aansluiting nemen bij Skype. Je kunt dan goedkoop bellen (naar vaste nummer) en ook goedkoop gebeld worden.
Zo'n vast-nummer kost je enkele tientjes per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van je belgedrag is het een te verkiezen op het ander.

1. Als je weinig belt en gebeld wordt, dan loont het niet de moeite om een Belgische SIM te nemen,

2. Bel je veel en wordt je veel gebeld dat loont het wel de moeite.

De roaming kosten zijn duur en vallen meestal ook buiten het abonnement. Dus die komen er meestal bovenop.

Als je internet in Belgie wil, kan je beter daar een USB stick voor kopen. Data roaming is hartstikke duur. (3 a 5 euro per MB)