Wat gebeurt er precies als je "ping [site] -t" intypt in Command Center?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Dat betekent dat als je de website pingt, hij oneindig door blijft pingen. Als je de t weghoudt bij windows dan stopt hij bij 4 keer pingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jouw computer roept hard via het internet 'Hallo [site], bent u daar?' en als hij antwoord krijgt (acknowledgment)
dan zet jouw pc dat op jouw monitor met de de tijd die het duurde voordat hij antwoord ontving. Dat herhaalt jouw pc voor de zekerheid een aantal malen.

Als dit geen J&J uitleg is, dan weet ik het niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stuurt een ping naar een site en '-t' zorgt ervoor dat hij onbeperkt blijft doorpingen.

Een 'ping' is eigenlijk een klein pakketje met wat gegevens en een webserver is normaalgesproken zo ingesteld dat hij reageert op zo'n pakketje.

De tijd gaat in bij het verzenden van een pakketje en zodra er dus een reactie komt op het pakketje wordt de tijd stopgezet en aan de hand van die tijd (normaalgesproken ongeveer 10 ms) kan je bepalen of je verbinding goed is. Ook kan je kijken naar de statistieken: of er misschien pakketjes verloren zijn gegaan want dat kan duiden op problemen met de verbinding.

Je zou het kunnen vergelijken met een aangetekend pakket verzonden via bijvoorbeeld TNT. Je stuurt een pakket naar iemand en je krijgt een bevestiging van TNT dat het pakket is afgeleverd en op welke datum en tijd dat was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor de min, graag uitleg erbij als het kan.