Kan ik met deze oude laptop het internet op?

ik heb een oude laptop toshiba Windows 95 satellite 220CS en ik wil vragen aan jullie of hij ook met internet kan? moet je iets erbij kopen als je internet wilt?

Alvast bedankt :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.5K

Antwoorden (8)

Je geeft wat weinig informatie. Ik ga er maar vanuit dat je verder al wel internet in je woning hebt?
Zo nee, dan heb je een modem nodig, zo ja, dan heb je een netwerkkaart nodig, om via je laptop verbinding te kunnen maken met het modem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee kan je gewoon op internet, het zal alleen niet de laatste browsers ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan hij niet vanuit standaard uitrusting. Je kan een USB wireless adapter kopen. Zorg er wel voor dat deze onder windows 95 kan draaien.

Overigens: Ik zou persoonlijk het ding de deur uit doen en een modernere machine aanschaffen. Buiten het feit of het al dan niet op internet kan, is de machine gewoon niet meer in staat om de websites & scripts die nu op internet dwalen succesvol te draaien. Het zal veel ergernis opleveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
usb adapter gaat niet werken,

sorry dat ik het zeg maar je moet echt iets nieuwers aanschaffen, helft vd sites zal niet fatzoenlijk vertoont worden.

deze laptop kan je prima gebruiken voor foto's to 6mp en text editen voor de rest worden alle bestanden te zwaar.

voor 225 euro heb je nieuw al een 10" met alles er op en er aan. voor 350 euro een 15"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een 220CDS die ik zag in onderstaande link? Dan moet je op zijn minst een PCMCIA kaartje zien te kopen om iets van een bedraad danwel draadloos internet mee te kunnen doen. Ik betwijfel echter of je dan nog wel Windows 95 drivers hier voor kunt vinden, maar het blijft leuk om te proberen. Met een draad geef ik je wel meer kans dan met draadloos. En volgens mij moet je wel minstens upgraden naar Windows 95B (liefst Windows 95C).
Ook moet je zorgen dat je TCP/IP installeert, dat deed MS in die tijd nog niet, want toentertijd probeerden ze hun eigen standaard tot wereldstandaard te verheffen (wat ze niet gelukt is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of de computer een netwerk aansluiting heeft. Zolang hij die heeft kan je met elke computer op het internet komen.
Als de computer echter geen netwerkaansluiting heeft, dan zou ik voor de oude laptop er geen moeite meer in steken en zeker geen geld. Want voor Windows 95 kan je geen USB netwerkadapter aansluiten.

Heel misschien kan je nog tweedehands een PCMCIA netwerk kaart krijgen. Maar meer geld uitsteken dan voor een tweedehands zou ik zeker niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het wel gewoon kan.
Je moet wel een virusscanner erop zetten.

Anders moet je even kijken of je er een nieuwe versie van windows op kan zetten. (als hij dat trekt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ergens een xp lite vandaan halen(uitgeklede XP) eventueel een usb kaartje kopen en je kan op internet