Hoe kan ik al mijn persoonlijke informatie laten verwijderen van google?

Als ik mijn voor en achternaam intyp dan zie ik een hele lijst. Die wil ik weg hebben.
Kan ik google daarvoor ook aanklagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanklagen? Dat is zoiets als een bibliotheek aanklagen die een door jou geschreven boek in de catalogus heeft staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelf overal op internet je achternaam gezet. Google laat het alleen zien waar je dit hebt gedaan. Dit is een gevalletje van eigen schuld dikke bult. Op de websites waar jij je persoonlijke informatie hebt staan moet je het weghalen en dan maar hopen dat die websites het goed verwerken en dat het na een paar dagen of weken ook niet meer bij Google zichtbaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch inbreuk op WBP? Ik heb er toch niet om gevraagd dat zij dat daar zomaar neerzetten.
Op sites snap ik dat ik privegegevens achterlaat. Maar niet dat google ze nog eens extra duidelijk laat zien waar het staat
Kimath
13 jaar geleden
Google is niet schuldig, die verzameld alleen de gegevens, je moet bij de websites zijn die je gegevens online hebben gezet (bewust of onbewust). Maar het kan wel even duren, ik heb een paar maanden terug een oud Netlog profiel verwijderd, maar als ik via Google zoek, staat hij nog steeds tussen de zoekresultaten. Als je er op klikt zegt hij wel: pagina is verwijderd, maar in de korte samenvatting op de Google pagina kun je alsnog een deel van het oude profiel lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8med, kijk nog eens naar mijn analogie. Als jij een boek schrijft en bekend bent als auteur, klaag je dan de bibliotheek aan als jouw naam te vinden is in de catalogus en mensen met die informatie kunnen vinden waar je boek staat? Nee toch? Nee, dit is absoluut geen inbreuk op de WPB. Het is informatie die je zelf openbaar hebt gemaakt, dus publieke informatie. Iedereen mag publieke informatie raadplegen, gebruiken, indexeren, die index weer openbaar maken etc. Als je je volledige naam niet openbaar wilt maken, hoef je maar één ding te doen: je volledige naam niet openbaar maken. Niet huilen dat mensen die informatie die je zelf op het meest toegankelijke openbare medium ter wereld hebt gezet nog kunnen vinden ook.

Antwoorden (3)

Nee, daar kun je google niet voor aanklagen. Google verzamelt alleen maar dingen die elders al op het web staan over jou.

Alle informatie laten verwijderen, dat kan wel eens heel lastig worden.

Ik vond onderstaande tekst:
"U kunt ook als derde partij direct contact opnemen met Google en ze vragen of ze de gewraakte informatie willen verwijderen. Ga naar https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1

Meestal duurt het maanden voordat uw verleden is gewist. Geef een gegronde reden aan Google anders wordt het verzoek niet eens in behandeling genomen. Tijd over? Zoek dan het juiste juridische argument op waarom u niet in Google wilt. Daarvoor zijn ze bij Google zeer gevoelig. TiP: haal artikel 261 aan van het WvS. Dat gaat over smaad:
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie"

http://www.voelspriet.nl/ontgooglen/index.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heerlijk volgens mij was geldboete van de 3e categorie iets van 76.000 euro. Maar bedankt voor je antwoord
Als ik mijn voornaam en achternaam intyp komt er ook een hele lijst.
Dat is mijn eigen website en ook een aantal fora
waar ik ooit actief was onder mijn eigen naam.

Reacties, foto's, allemaal dingen die ik zelf op het web, het internet heb gezet.

Nu doe ik dat dus niet meer.

Dus nee, omdat je het zelf gedaan hebt, kun je Google niet aanklagen. Dat is alleen maar een zoekmachine en die vind gegevens die je zelf geplaatst hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is misschien geen antwoord op je vraag, maar een raad die ik je zou willen geven.

Mensen mogen niks over jou publiek maken zonder je toestemming. Daarom is het belangrijk dat je je bij sites als facebook, maar eigenlijk eender welke site die jou omje gegevens vraagt, goed naar hun privacybeleid te kijken, zo kom je nooit voor onaangename verassingen te staan.