wat betekend http?

www : world wide web,
maar wat betekend, of waar staat http nou eigenlijk voor??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
8.4K

Het beste antwoord

Hypertext Transfer Protocol. Het is dus een protocol voor de communicatie tussen een browser en een server.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

HTTP staat voor Hypertext Transfer Protocol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypertext Transfer Protocol (HTTP) is het protocol voor de communicatie tussen een webclient (meestal een webbrowser) en een webserver. Dit protocol wordt niet alleen veel op het World Wide Web gebruikt, maar ook op lokale netwerken (we spreken dan van een intranet).

In HTTP is vastgelegd welke vragen (de Engelse term hiervoor is requests) een cliënt aan een server kan stellen en welke antwoorden (de Engelse term is responses) een webserver daarop kan teruggeven. Elke vraag bevat een URL die naar een webcomponent of een statisch object zoals een webpagina of plaatje verwijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypertext Transfer Protocol, je heb ook nog HTTPS waar de S staat voor Secure. HTTP is simpelweg gezegd een set regels voor de webbrowser.

Stel je browser zegt:

GET / HTTP/1.0
Host: www.goeievraag.nl

Dan reageert de server (computer waar GV op draait)

HTTP/1.0 200 OK
Content-Type: text/html

200 staat dus voor 'OK'. Eentje die je ook wel kent is '404' waar de pagina niet is gevonden (verwijderd, verplaatst, verkeerd linkje)