De meeste browsers onthouden gegevens die al eens in een veld zijn ingevuld. Voorwaarde is wel dat de velden dezelfde naam hebben.

Opera heeft hiervoor een ingebouwde optie. Je vult daar alles wat je wilt in: naam, adres, telefoonnr, geboortedatum en nog veel meer. Er is zelfs een aantal 'custom' velden. Vervolgens kun je die informatie door rechts op een veld te klikken invullen.

Voor Firefox is er ongetwijfeld een plug-in die hetzelfde kan.

Een heel bekend tooltje is RoboForm. Deze maakt dit soort gegevens beschikbaar in elke browser. Daarnaast is het een uitstekende wachtwoord manager. RoboForm kan sterke watchtwoorden genereren, onthouden en invullen voor websites. Je hoeft als gebruiker alleen het hoofdwachtwoord te onthouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan alleen in Internet Explorer 7 en 8

AutoAanvullen inschakelen
1.U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Internet Explorer.

2.Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

3.Klik op de tab Inhoud.

4.Klik onder AutoAanvullen op Instellingen.

5.Schakel de selectievakjes Webadressen, Formulieren, Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren en Vragen om wachtwoorden op te slaan in.

6.Klik twee keer op OK.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u dit wilt doen op meerdere websites, moet u uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen (wel de goede). U klikt dan op inloggen of dergelijke en bij de meeste browsers krijgt u een bericht. Internet Explorer geeft een venster. Chrome en Opera weergeven een balk. Safari weet ik niet. U krijgt dan de vraag of de browser uw gebruikers naam en/of uw wachtwoord en of de andere gegevens moet onthouden voor die site. U klikt dan op ja. de volgende keer dat u zich dan moet aanmelden wordt u direct doorgeschakeld naar de pagina die na het inloggen komt. U moet deze actie bij iedere website herhalen waarbij u dat wilt. Ik hoop dat ik u hierbij geholpen heb en ik wens u verder nog een prettige dag.