Hoe zoek je in Google?

Hoe kan je in Google zoektermen (woorden) opgeven die samen dát naar boven halen wat je wil weten. Bijvoorbeeld wilde ik weten of en zo ja hoeveel moskeeën er in Moskou zijn. Maar als ik dan opgeef: adressen moskeeën Moskou krijg ik vanalles en nog wat behalve iets over het al dan niet bestaan van moskeeën daar, behalve eentje op de luchthaven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

de vraag is: hoe zoek je in google:

grappig, je zegt dat zoekt naar hoeveel moskeeen er zijn in moskouw en je geeft als zoekopdracht adressen ins moskou. Waarom typ je adresssen in als je op zoek bent naar een aantal?

je kan in google het volgende onderscheidt maken met woorden:

losse woorden = google zoekt in princpe naar plekken waar een van deze woorden voor komen. en probeert eerst dat weer te geven wat alle woorden bevat.

het AND als AND toevoeging AND gebruiken = google zoekt naar plekken waar alle woorden waar AND voor staat in voorkomt (inclusief het eerste woord)

met OR als OR toevoeging = zoekt resultaten waar 1 van deze woorden in voorkomt.

"tussen aanhalings tekens" google zoekt naar woorden die precies voldoen zoals aangegeven, dus ook in die precieze volgorde

-minnetje voor het woord = google zoekt naar de overige woorden, en daar waar het minnetje voor staat mag niet voor komen

in geval van jouw voorbeeld als je dat zoekt:

aantal moskeeën moskou

of

hoeveel moskeeën moskou

of

"hoeveel moskeeën heeft moskou"

en als dat niet lukt engels gebruiken, maar meestal kan je tegenwoordig even klikken op zoekresultaten vertaald naar het engels weergeven.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

tussen aanhalingstekens "aantal moskeeen moskou"

misschien heb je er dan iets aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met woorden spelen in google! Ik doe vaak tussen aanhaallingtekens en (MEESTAL) vind ik het. Net als nu!

Lucky you!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_moskee%C3%ABn_in_Europa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google zelf geeft je antwoord. Als je op de Google hoofdpagina klikt op "alles over google" en daarna op "hulp bij zoeken met Google", krijg je allerlei nuttige tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google.nl - zoekbalk - moskee moskou , en ziehier onderstaan de link, en nog veel meer.
13 jaar geleden
Kwestie van ervaring en een beetje geluk hebben ;).

Vaak leveren Engelse zoektermen meer resultaten op. In jouw voorbeeld kun je intypen voor 'mosks/mosques in Moscow'

how many...
list of...
number of...

Toegevoegd na 27 minuten:
Met geluk hebben bedoel ik dat er net iemand moet zijn die een lijst heeft samengesteld en dat die nog compleet is ook, wat soms vrij lastig te controleren is...

Wees creatief, denk in dit geval ook een VVV of een ander bedrijf die er belang bij heeft om kloppende informatie te geven.

Wikipedia is een vrije website, vaak klopt hetgeen wat erop staat, maar hoeft niet volledig te zijn.

Zie de link, bovenaan de pagina staat dat er in 2008 ongeveer 450 moskeeën in Nederland waren, maar er staan slechts 66 namen van moskeeën onder.
Indien het getal 450 er niet bij zou staan, zou je kunnen denken dat er 66 moskeeën in Nederland zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek meestal in het Engels en dan tussen aanhalingstekens:
'mosque moscow adresses'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door goede sleutelwoorden te 'usen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon lekker een kerk zoeken !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je ook eens Islamitisch centrum proberen. Zie bron. Heb je direct het adres met plattegrond.
Antwoord op ander vragen kan je het beste doen met steekwoorden, meestal is dat genoeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze link werkt beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Open het adres en je vind alle info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag het gewoon op goeievraag.nl ;)