Hoe kunnen links op mijn blog in nieuwe tabbladen geopend worden?

Ik heb een blog op blogger.com waar veel links op staan. Zodra mensen die links aanklikken, verdwijnen ze van de site, doordat de links niet in een nieuw venster worden geopend. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alle links naar externe websites in een nieuw venster of tabblad worden geopend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Antwoorden (3)

Dan moet je de link in de code aanpassen.
Dus niet gewoon de url maar iets in de trant van 'OnClick="window.open();"'

Ik ben niet echt een HTML goeroe, maar misschien kan je hier even verder mee googlen ofzo.

Toegevoegd op 09-05-2009 13:59:46
Zie link voor wat ik bedoel, dan is het misschien duidelijker.
Iets zoals onderstaande code.

Toegevoegd op 09-05-2009 14:03:02
Ik vergeet toe te voegen dat mensen ook in hun browser kunnen instellen hoe om te gaan met links.
In de opties van Internet Explorer en Mozilla Firefox in ieder geval wel.
Ik weet niet hoe dat zit met safari, Chrome, Opera en dergelijke maar ik heb een sterk vermoeden.

Hiernaast wijs ik je er op dat er veel mensen zijn met pop-up blockers.
Als je dus een nieuw venster of tab forceert kan dat wel eens geblocked worden, afhankelijk van de instellingen van iemand zijn browser.
Daar valt niet tegen op te programmeren natuurlijk.

'Hopende dat ik nu volledig genoeg ben'
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je de HTML-code van je blog als volgt aanpassen:

Klik hier!

Het stukje 'target=_new' zorgt ervoor dat de link in een nieuw venster geopend wordt, en dat jouw blog dus ook gewoon in beeld blijft.

Openen in een nieuw tabblad kan volgens niet, maar wellicht dat iemand anders dat weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een nieuwe blogpost schrijft, heb je rechtsboven in het invoerveld twee tabjes: 'edit html' en 'compose' (of een Nederlandse variant daarvan). Standaard staat deze op het laatste tabje, waarbij je direct ziet wat je schrijft / linkt.

Ga naar het 'edit html' tabje, en verander elke link zodat deze het attribuut target="_blank" krijgt. Daarmee worden links in een nieuw venster geopend (of in een nieuw tabblad, maar dat is afhankelijk van de browser die de bezoekers gebruiken en van hun instellingen).

De link Google verander je dus in Google.

Als het gaat om links in je blog-layout, zoals een lijstje links in de zijbalk van je blog, dan kun je daarvan ook de HTML bewerken zoals beschreven (dit doe je onder 'Layout' > 'Edit HTML').

Zie ook het bijgevoegde plaatje voor een verduidelijkend screenshot.

Succes!