kun je met twee usb-stickjes meer draadloos internetsnelheid bereiken?

mijn draadloze internetsignaal haalt de zolder niet goed. de verbinding van de vaste computer met internet is slecht (zeer laag signaalsterkte; 1 balkje vd 5). het signaal wordt opgevangen met een usb-stokje. helpt een tweede stokje ernaast? verdubbelt dan de signaalsterkte? of conflicteert dit tweede stokje slechts met het eerste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik zou 't niet uitsluiten (met de juiste apparatuur, maar dan waarschijnlijk heel specifieke merken/apparatuur en mogelijk aanvullende software), maar ga er maar vanuit van niet.
Lees dit eens:
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/op-zoek-naar-een-wifi-versterker/

Toegevoegd na 6 minuten:
Indien maar ff mogelijk, zou ik trouwens liever voor een kabel gaan. Die is _veel_ moeilijker af te tappen. Moet je helaas wat gaten boren en een kabel leggen (euro per meter ofzo), maar dan heb je ook wat :).
Of je moet een computerexpert zijn - en vaak dan nog gaat de beveiliging de mist in bij wireless.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ha, die Dvrens;

Volgens mij kun je maar één ip-adres per PC/laptop bezetten en zal dus een tweede dongel niet werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal eerder conflicten geven.
Zet je draadloze modem tussen de vaste pc en de zolder. Misschien is fat een opposing? Anders moet je een betere/sterkere modem kopen die well tot de zolder reikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel kunnen, maar dan moet je de kaarten teamen (waarbij ze net doen alsof ze één kaart zijn). Anders krijg je hele vreemde problemen (je router ziet je laptop dan als twee pc's).

Je kunt ook een repeater op de eerste verdieping zetten, dan wordt de verbinding vast beter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou gewoon voor een repeater gaan, less ado (minder gedoe).
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Rose, ik wilde alleen maar een bevestiging geven dat dit het meest juiste antwoord is (ik zit nog maar in niveau 1) excuus voor het misverstand, zal het nooit meer doen. Met vriendelijke groet, Paul
rose
13 jaar geleden
Is wel ok, niks aan de hand...