hoe en wat verander ik aan de instellingen van mijn draadloze tele2 modem zodat mijn laptop geen andere signalen ontvangt?

het signaal van de modem is perfect (doorgemeten) en e ontvangst van mijn laptop is perfect.

toch zwerft hij vaak doordat hij tussendoor andere signalen oppakt waardoor de verbinding vaak verbroken word.

ik ben dus niet op zoek naar tips als.... probeer eens een ander kanaal, probeer eens een andere netwerkkaart etc.

bij een reactie graag een link met meer info (zodat ik het niet verkl##t, aangezien ik op dit gebied over de minimale kennis beschik)

bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en bijzondert irri!!!! :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit schaap is alleen nuttig als het aan reepjes en gekruid tussen een pita broodjes zit :O)

Antwoorden (4)

Je kan proberen om het draadloze signaal op een ander kanaal uit te zenden ipv het standaard kanaal. Zo zouden de verschillende signalen elkaar in theorie minder moeten storen. Echter heb ik zelf ook last van dit probleem, en heeft dit bij mij niet geholpen. Wellicht dat het bij jou wel werkt. Mijn modem is gewoon aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kan je bij draadloos netwerk gewoon instellen dat je eigen netwerk het standaard automatisch netwerk
moet zijn. (automatisch verbinden),.... op de pc laptop dus

rechtklikken op draadloos icoon draadloze netwerken beheren automatisch verbinding instellen voor je eigen netwerk

wat wel een probleem is dat als je je eigen netwerk niet beveiligd hebt en er blijkbaar ook nog andere onbeveiligde in de buurt zijn dat dit die switch verooorzaakt.
Als je er achter kan komen van wie dat andere onbeveiligde signaal is dan kan je die vragen om het te beveiligen,probleem opgelost.
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ondanks dat mijn netwerk beveiligd is en ook nog eens ingesteld staat als voorkeursnetwerk en hier dus automatisch verbindt zwerft mijn signaal.
Had het zelfde probleem met tele2 modem. Heb nu mijn thuisnetwerk als automatische standaard in gesteld. Dwz dat bij het opstarten mijn laptop automatisch (en alleen) verbinding legt met mijn tele2 modem. Als mijn modem uit staat komt het keuze menu tevoorschijn en kan ik andere netwerken kiezen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Aanvulling: deze instelling heb ik op de laptop geactiveerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet hoe dit in moet stellen en heb ik ook gedaan.
helaas maakt het niets uit bij dat geval hier.
hij blijft van signaal naar signaal skippen, voorkeur of niet.... :O(
lekker aan een utp kabel laten zitten, nergens last van dan!

Toegevoegd na 6 dagen:
er zijn signaalversterkers op de markt even kijken bij de betere computerboeren,en je eigen signaal tot standaard bekronen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb niet voor niets draadloos dus wil ook graag zonder kabel.....