Ik heb draadloos internet maar ik heb niet overal verbinding in huis. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
Dit kan ook een oplossing zijn: http://computertotaal.nl/article/20199/netwerk-via-het-stopcontact/1.html Wij gebruiken thuis de Sitecom homeplug kit 200 Mbps (op pagina 6).
Ik zit boven en mijn vader op zolder, en draadloos internet viel vaak weg. Nu zitten de 2 pc's via dit systeem en het werkt perfect! Internet valt nooit meer weg en is een stuk sneller.

Het beste antwoord

je zou de modem kunnen verplaatsen, volgens de theorie zou het weinig uit moeten maken, de praktijk wijst echter anders uit.

als je de modem op een wat hogere plek hangt en de atenne vrij is, scheelt dat.

ook kunnen betonnen muren een belemmering zijn, zeker als het steunmuren zijn.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Veel moderne huizen hebben zulke dikke muren met veel staal in het beton. Hierdoor komt niet het netwerk door verdiepingen ed.

Je kan een tweede station aansluiten het netwerk wat je aan de andere kan van je huis zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de mogelijkheid hebt, zou je kunnen proberen om de router ergens buiten (goed beschermd uiteraard) te plaatsen, alle signalen hoeven dan alleen maar door deuren en ramen: weinig verlies van sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ de hele wijk kan meegenieten van jouw verbinding als je het niet goed beveiligd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij zijn beveiliging nu in orde heeft, heeft hij dat ook als de router buiten staat, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voorstel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letterlijk buiten het kader denken. Goedzo :)
Je kunt op een goedgekozen plek in je huis een repeater neerzetten, die het signaal opnieuw versterkt en herhaalt/doorgeeft.
rose
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad en na een extra versterker en alle trucs hierboven genoemd (behalve mijn modem buiten hangen) heb ik mijn modem gezet daar waar ik mijn laptop het meeste gebruik en mijn pc weer aangesloten op een draadje. Ik weet het het is niet de oplossing waar je op zit te wachten maar het is megafrustrerend om telkens maar zonder signaal te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is wel een kwalitatief goede oplossing.
Ik heb het zelfde probleem bij iemand ondervonden, allemaal dikke muren en metalen deuren. De router stond achter de TV, ik heb deze aansluiting aangepast en heb toen de router in de hal/gang geplaatst ongeveer 10 cm onder het plafond. Het heeft gewerkt want in alle kamers kunnen ze heerlijk genieten van het draadloze netwerk.
De hal staat vaak in contact met alle kamers en trappen, dus daarmee verklein je de storingen en beperkingen.

Succes !!

Mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 ding, draadloos blijft altijd beroerd wat je ook doet.
het beste is gewoon een vaste kabel doortrekken dan heb je stabiele en zekerheid van verbinding.
maar goed met draadloos kun je meerdere acces points aanschaffen (versterkers), deze ontvangen het signaal van je modem en versterken het weer om door te sturen naar de pc.
ik weet niet hoe groot je woont en hoe alles gebouwd is(waar bijvoorbeeld de meterkast zit met je modem) maar zodra die direkt door muren heen moet blijft het aankloten. nogmaals draadloos heeft nooit volle zekerheid zeker als je wat ruimer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat licht aan de kwaliteit van de router.
Ik heb zelf een linksys. En daar kan ik op de 2 de verdieping, en buiten mee internetten en natuurlijk ook beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een soortgelijke vraag gesteld, misschien heb je er wat aan.